Markas ayah Pin Diroboh Pihak Berkuasa  

Monday, August 01, 2005

Selepas ini tiada desas desus mengatakan kerajaan tidak mengambil tindakan terhadap perkara seperti ini. "Slow"nya tindakan kerajaan ini kerana mengambil kira banyak faktor. sebagai rakyat kita kena fikir perkara ini. Dibawah sempat saya siarkan beberapa gambar untuk tatapan bersama.

TINGGAL KENANGAN, Broomm... habis dan ranap sudah 'Putrajaya' ayah Pin yang menjadi kebanggaannya. Nasib baik dia tiada di tempat ini untuk menyaksikan binaannya musnah kalau tak ntahlah, mesti melolong dia melihatnya. RM5 juta projeknya habis dalam sekelip mata. Projek pengondolan ini mengambil masa beberapa jam dan orang luar berserta pemberita tidak dibenarkan masuk untu melihat atau mengambil liputan.
*
**



Teko yang tak serupa teko lagi. Patutnya teko ini jangan dimusnahkan tapi di "modify" rupanya menjadi lebih menarik dan di "color" kan dengan warna funky sebab teko nie pun bukannya merupai benda bernyawa (Berhala). Mungkin kita akan ada teko terbesar didunia sekaligus boleh menarik pelancong. Jadikan kawasan nie tempat rekreasi bagi negeri Trengganu. Tang payung tuh no komen. Sekurang-kurangnya boleh menjadi pendapatan sampingan bagi penduduk setempat dengan kedatangan pelancong. Kalau dimusnahkan maka jika kerajaan nak membina semula teko atau jenis apa sahaja untuk 'landmark' memakan belanja agak besar. Mungkin ada kesan jangka panjang tapi kita kena ada fikiran positif. Tempat ini pula kalau dijadikan kawasan rekreasi mesti dikawal ketat oleh jabatan agama takut kalau-kalau salah guna - ini hanya pandangan web blogger dari sudut ekonomi.
*
**

Wajah ketiga-tiga madu ayah Pin yang ditangkap dan dibawa ke JHEAT pada 31/7/2005. Mereka di tahan ditumpat semalam di utara tanah air dan bukan dilangit. Kalau tak mungkin JHEAT terpaksa sewa roket dengan US atau Rusia untuk naik ke langit. Masih tersenyum walaupun ditangkap dan selamba aje. Lagak nak ke shopping kompleks pun ader gak.

*

**


Menunggu sementara nak diambil gambar dan gantung nomboe banduan untuk diabadikan dalam penjara. Ntahlah aper nasib mereka selepas ini. Dibebaskan atau dipenjara.

AddThis Social Bookmark Button

2 comments: to “ Markas ayah Pin Diroboh Pihak Berkuasa

  • Anonymous
    4:59 PM  

    Deme tak dapat kostum pasal ayah pin tak sempat kasi dah ken rush.. ketawa je laaa

  • Anonymous
    9:57 PM  

    Mmg dah giler kut...Ni apesal nk memakai tudung plak ni?? Kengkonon alim ler tu...ish ish..aku x paham tol ler...

Design by Amanda @ Blogger Buster