Akhirnya dapat Peguam - Kamariah (Ustazah yang murtad)  

Saturday, September 03, 2005


Empat daripada 45 pengikut ajaran sesat ayah Pin diwakili seorang peguam syarie tempatan. Wan Haidi Wan Josuh hadir dihadapan hakim Mohammad Abdullah iaitu sebagai peguam yang mewakili ke-empat pengikut ajaran yang tegar iaitu:
  1. Kamariah Ali, 54
  2. Amirah Mohd, 29
  3. Noraini Mdd Yaakub
  4. Deraman Mamat, 56

Kamariah turut menghadapi tuduhan mengikut seksyen 7, enakmen yang sama kerana mengaku bukan lagi beragama Islam. Peguam itu juga meminta agar hakim tidak membenarkan media menyiarkan namanya semasa perbicaraan itu berlangsung. Namun hakim menolak permohonan itu kerana tidak ada peruntukan dalam undang-undang seperti itu dan menyerahkan budi bicara media samaada menyiarkan atau tidak. Ketua pendakwa memohon mahkamah mengarahkan Kamariah memakai tudung ketika dalam perbicaraan kerana ia merupakan peraturan yang ditetapkan oleh mahkamah syariah.

Kamariah nie memang degil nak mampus. Bukan saja telah murtad malah degil dengan perintah mahkamah. Sedangkan Lady Diana dulu pun semasa melawat masjid pun masih menghormati agama islam dengan memakai tudung dier nie pulak selamba ajer. Memang kamu sudah menjadi kafir... tapi kamu harus menghormati Islam. Kamu dikira beruntung kerana kamu berada di Malaysia, Jika kamu berada di Timur Tengah entahlah apa nasib kamu.

AddThis Social Bookmark Button

32 comments: to “ Akhirnya dapat Peguam - Kamariah (Ustazah yang murtad)

  • seeridewi
    11:32 PM  

    Saya merasa sedih dan kasihan kpd Ustazah Kamariah dan suaminya ustaz Muhd Ya( telah meninggal dunia) diharapkan ustaz Ya sempat bertaubat sebelum meninggal. Kepada semua mulimin dan muslimat harap panjatkan doa untuk ustazah kamariah agar beliau dapat kembali ke pangkal jalan dan jgn hina kanbeliau. Kalaulah ustazah yg tinggi ilmunya boleh disesatkan , inikan pulak kita yg jahil. Moga Allah SWT sentiasa melindungi kita semua.- seeridewimalam04@yahoo.co.uk

  • Anonymous
    9:24 AM  

    Ya Allah...Selamatkanlah umat Islam diPalestin,diKasymir,diTak-Bai,dimana2 umat Islam berada...lindungilah kami dr kesesatan seperti ajaran ayah pin....

  • the pink
    6:41 PM  

    hari tu ade org kata nak kahwin dgn mariana salim sbb nk selamatkan dia (kononnya). org tu sanggup kahwin tak dgn kamariah ni tak utk menyelamatkan akidah bekas ustazah ni? hehehe... takkan nk yg muda je

  • Anonymous
    8:42 AM  

    Mariana cuma melancong dan dia tak apply kuar Islam. Sbb tu dia ngaku salah di Mah krn berada di berada di tempat ayahpin.

    Tapi ustazah ni sesat, murtad dan kafir. Sudah disuruh taubat dan dah dipenjara masih lagi enggan. Hukuman Allah menetapkan ustazah ini wajib dibunuh dan mayatnya dibuang.

    Siapa kahwin ngan ustazah ni tidak sah krn dia kafir. Lagipun dia kan ustazah dan belajar di Mesir dlm bidang syariah dan pakar dlm bhs arab. Mengajar di Ma`had Muhammadi Kelantan. Untazah ni ibarat syaitan yg tahu tetapi tidak beriman krn angkuh dan sombong..

  • Anonymous
    12:56 AM  

    Ermmm tapi tak sangka ada jugak peguam yang nak wakili diorang..tak rasa bersalah ke nak jadik tukang jurucakap kepada yang murtad pulak??? Ni yang baya kalau jadi peguam ke lawyer ke hapa nih...
    nak nak yang peguam pun orang Islam!
    -LeeUK-

  • Anonymous
    2:05 PM  

    tolonglah ustazah konon...ustazah hape klu hukum agama pun tak tau nak bezakan mengalahkan budak kecik 3 tahun yang agaknya lebih bijak agama daripada 'ustazah murtad ni'...buat ape belajar tinggi2 ke sana sini klu naive...tu lah akibatnye masa kecik2 mak bapak tak didik betul2 ni dah tua menyusahkan diri sendiri...buat orang meluat.tu arang tua 'ayah pin' tu harap2 dapat di tangkap...kalau cincang2 pastu campak kat anjing pun,anjing tak selera...klu dah syok sangat sembah api la itu la ini la,biar mati kena hempap ngan batu2 besar kat batu caves tu...eee...bencinya...orang tua kamariah tu dah nak mati pun buat perangai...nyanyuk kot...taknak pakai tudung tu nak tunjuk rambut ape...kalau cantik takpe macam pompuan tua dot dot dot je...masyaallah........taubatlah oiii....

  • stone
    3:14 PM  

    the pink
    mmg la saya nak kawin org muda je sbb saya pun muda lagi :)
    Lagipun tak tergamak saya nak kawin org tua kafir cam kamariah tu
    silap haribulan dgn saya-saya sekali hanyut!

    At least Mariana Salim tu muda lagi dan senang nak betulkan balik.

    sesapa ada contact Mariana Salim tak?

  • Anonymous
    6:53 PM  

    AKU ADA NOMBORNYA.......0124481594
    BETUL LA KAWAN TAK CAYA TELEFON TENGOKKKKKKKK............

  • Atok Din
    2:24 PM  

    Syaitan akan cuba menyesatkan manusia tak kira setinggi mana pun iman mereka.

    Kalau yang jahil macam si Mxxxxxx tu, prebet setan pun dah cukup.

    Tapi ex-ustazah ni mungkin diperdaya oleh Jeneral setan.

    Jadi, bersama-samalah kita perangi Dajal AP ni. Jangan kita lalai, banyak lagi ajaran sesat di dunia ni.

  • gardeniaputih
    3:27 AM  

    Saya amat setuju dengan pandangan dan pendapat seeridewi, nampaknya seeridewi berbicara mengunakan akal bukan perasaan. Semoga Allah SWT sentiasa bersama kamu seeridewi Amin...

  • Anonymous
    10:23 AM  

    kesian giler aku dkt org2 yg taksub ngan ayah pin tu. nampak sgt kebodohan dan kejahilan diorg dlm menentukan org tu bawak ajaran yg benar atau tidak. bawak2 la bertaubat.

    -kill the ayah pin-

  • Anonymous
    5:17 PM  

    Tak payah nak berlembut2 lagi Seeridewi & Gardeniaputih.

    Jabatan Agama dah bertahun2 menasihati mereka.

    Kalau you all teringin nak nasihat AP atau geng2 dia tu, bolehlah cuba.

    Tapi bahaya benar Cik Adik Oi. nanti tergadai body!

  • Anonymous
    9:29 AM  

    Seeridewi and gardeniaputih... doa saja tak cukup kalau tak dimulakan dengan usaha. Usaha ini termasuklah suruh mereka bertaubat dan benteras mrk spt mana yg dilakukan oleh Sdn Abu Bakar. Ustazah kamariah dan Ustaz Ya bukannya org sebarangan. Belajar di makam Imam Syafie Mesir sana.Alim. Mereka ini sesat dan menyesatkan org..Ust Ya mati tidak dimandi, dikafan dan tidak disembahyangkan tetapi ikut cara ajaran ayahpin.

    Manakala Ustazah Kamariah masih murtad. Hukuman keatas mereka, mereka wajib dibunuh dan mayat mereka harus diberi makan anjing (Kitab Matla`l Barain)

  • Anonymous
    10:00 PM  

    Bodoh dan tolol, ikut ugama keliling tekor air payong. Ayah Pin pempuan muda je.. Tak De otak ke orang yang ikut ayah pin

  • a.w.e.k.s
    1:03 PM  

    memang dasar tak sedar diri dah2 laa pakai title ustazah tuhh simpati semate2 tapi die kosong nothing
    ntah benggong ikut celah maner laa jenis giler
    nilaa makcik yang sombong bodoh n tak boleh diajar n tegorr

  • true_muslim
    1:33 PM  

    Ada nia, berita baru mengenai Utazah Kamariah yg murtad ini. Hairan nia mgpa bodoh sgt usatazah ini walau berkelulusan Al Azhar, mesir. Suaminya ustaz Muhd Ya, yg telah meninggal dunia, juga kelulusan Al Azhar.

    Pd pendapat saya ini, bunuh la nia saja, mengikut suruhan Allah

    http://www.utusan.com.my/utusan/archive.asp?y=2005&dt=0915&pub=utusan_malaysia&sec=mahkamah&pg=ma_01.htm&arc=hive

  • Anonymous
    3:36 PM  

    senang-senang kawinkan ke ayah pin ngan ustazah tu.. murtad+ setan

  • Anonymous
    6:20 PM  

    "... idea ajaran Ayah Pin sama dengan ungkapan Dajjal Laknatullah semasa zaman remajanya... Para Muslimin.. Umat Muhammad SAW..
    Wahai Para sahabatku.. Alam semesta ini adalah ciptaan Allah SWT.. secara automatik semua makhluk-Nya adalah rakyat kepada Kerajaan-Nya. Dan kad Kerakyatan itu adalah Kalimah " Laa ilahaa illallah Muhammadurrasulullah"...
    Tentang haroi pembalasan itu rujuk dalam Kitabullah... sedikit sebanyak ada dimuatkan dalam Surah Al Waqiah... maka berhati-hatilah dalam menjadi rakyat kerajaan -Nya.. Ikut perintah-NYa..dan tinggalkan seluruh apa yg ditegah-Nya..tinggalkan kepada-Nya hal2 ghaib yang berlaku dan yang telah berlaku.... Serahkan segalanya kepada-Nya.. Pinttu Taubat sentiasa terbuka.... kita sebagai umat Muhammad SAW sama2lah kita mendoakan kebaikan saudara 2 kita yang sesat atau pun yang lalai.. agar kembali ke jalan Allah SWT.. Benarlah kata Sridewimalam.. kalau Ustazah yang hebat itu pun boleh Allah Sesatkan maka apalagi kita ini yang cetek ilmu pengetahuan.. oleh itu jgnla mencacinya...dia buat keje syirik dan berdosa bukanlah urusan kita.. itu urusan dia ngan Tuhan Rabbul a'alamin. Suatu hario nanti Kalimah suci itu pasti akan tersebar diseluruh pelusuk dunia. sehingga tiada satu pun yang akan menentangnya.. kecuali Dajjal Laknatullah..dan pengikut2nya..

    Semoga kita diberkati oleh-Nya dengan rahmat-Nya dan kasih-sayang-Nya.. amin...


    Tanpa_nama1310@yahoo.com

  • Anonymous
    6:28 PM  

    Ayah Pin dan Ustazah tu boleh dikenakan hukuman bunuh mengikut kerajaan-Nya.. tetapi mayat mereka jangan lah dihina... sempurnakan seperti apa yang diajar oleh ajarannya sendiri... dan dihadapan Allah nanti tiad siapa yang dipersoalkan lagi kecuali mereka berdua tu lah... kita yg masioh hidup hukum sahaja..dan tanamkan mayatnya di luar tnak perkuburan semua agama.. Islam pun bukan, hindu pun bukan, kristian pun bukan.. so dia dah reka agamanya sendiri .. tanam ikut agamanya.. senang cite.. didepan Allah nanti biar dia jawab sendiri..
    tapi kita sebagai umat Muhammad ni.. berilah peluang sebanyak 3 kali untuk bertaubat..kita adalah sebaik2 umat... Bagus MAIS kerana berjaya membuat tindakan cepat... dan semoga kita semua diberkati-Nya di dunia dn di Akhirat..amin..



    Tanpa_nama1310@yahoo.com

  • Anonymous
    10:08 AM  

    Tanpa nama 1310,salah kenyataan kau.Hukuman bunuh bukan berdasarkan kerajaan mereka tetapi hukum Allah. Apabila mereka murtad maka mereka merosakkan Islam. Wajib mereka dibunuh dan bangkai mereka diberi makan anjing bahkan anjing itu lebih mulia dari mereka.Tiada kompromi dlm hal ini.

    Apabila mereka menidakkan solat, mempermainkankan nabi, mempertikaikan Allah sedangkan asal mereka Islam darah mereka adalah halal ditumpah.

    Cerita mereka dpt jawab ketidak di hadapan Allah itu hal mereka. Hal kita pastikan Islam terbela.Hukuman mestilah keatas kesahan yg zahir (Imam Syafie)

    Tafsiran kau juga salah tanpa nama. Umat Islam Sebaik2 umat krn menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran-baca ayat ini. Justeru selagi ayahpin dan pengikutnya tidak dibunuh maka kita bukan sebaik ummat untuk manusia..

  • Anonymous
    3:15 AM  

    Funny isn't it how Al seems to want his people to live in misery.

    Oh well, that's what happens when you're a made-up god which came from the mind of psychotic 7th century paedophile.

  • Ayah Pinatubo
    5:44 PM  

    Which asshole wrote this?

    "Oh well, that's what happens when you're a made-up god which came from the mind of psychotic 7th century paedophile."

    People like you need to see god to prove his existence.


    There is more than 1 billion muslims in the world. They believe in Allah and the prophets because they believe in the quran and hadiths.

    You MF don't understand this, so shut up.

  • nai
    5:59 PM  

    pelik bukan kat saper..tapi peguam tu,...sanggup depa bela org yg murtad..walau atas dasar apapun sangat besar dosanya..
    memebela org ygmurtad??

    Astaghfirullah

  • Anonymous
    10:47 AM  

    Dia bukan nak bela diaorang tu tapi nak duit saja. Tengoklah nanti geng sesat tu akan kalah. Peguam tu lah yg akan bagi geng sesat tu kalah. Siapa ada kesempatan boleh pegi tengok.

  • Anonymous
    10:52 AM  

    Peguam tu bukan bela pasal murtad. Faham betul2 enekmen tu.Kesalahan tidak menghiraukan fatwa. Yg bela org sesat kerajaanlah krn tidak menggubal akta murtad. Bila ada org murtad tak leh nak ambil tindakan. Kerajaanlah berdosa besar krn tak ikut ajaran Allah..

  • Anonymous
    12:44 AM  

    Which asshole wrote this?

    "Oh well, that's what happens when you're a made-up god which came from the mind of psychotic 7th century paedophile."

    For a athiest like your SOB,go fuck yourself muthafucker

  • Anonymous
    6:40 PM  

    apsal plak nk tutp2 muke tu???tau la plak malu..time wat jahat tue tak ingat plak malu ngan ALLAH!!!manusie..manusie..

  • Anonymous
    1:53 PM  

    nasiblah ya dia bukan di timur tengah dengan extremist islam yang telah hilang akal.

    non muslims treat their pet dogs better than the middle easterns islamic extremists treat their wives.

  • are-leng
    3:54 PM  

    mamposla cepat pompuan tua...

  • Kedi
    9:40 PM  

    eleh... suka hati kamariah lah.. bukan kamu orang juga ke yang suka menghina agama orang lain?? contoh dalam buku mastika... atau menghina yahudi..

  • sejagat
    10:00 PM  

    Oooiit Ayah Pig, ko kat mana? Kalo ko benar2 hebat, kenapa lari dan main nyorok2? Kenapa ko tak minta pertolongan KERAJAAN LANGIT ko tuh?

  • sejagat
    10:11 PM  

    Aku cadangkan kita pakat ramai2 bunuh saja kesemua pengikut ayah pig kalau terjumpa.Iish... Lagi cepat diorang ke ke Kerajaan Langit tuh.. Diorang pasti suka.. Aku gerenti diorang suka punyelah!!Diorangkan ada PAS MASUK DAN KERAKYATAN LANGIT. Lagi cepat lagi bagus!

Design by Amanda @ Blogger Buster