Izinkan Saya Tangkap Ayah Pin - Dr. Muhammad Idrus.  

Sunday, September 25, 2005


"Izinkan saya menangkap manusia bernama ayah Pin nie tanpa sebarang upah kerana kes ini menyentuh kesucian agama Islam". Itulah yang sering dikatakan oleh seorang Paranormal Indonesia. Dr. Muhammad Idrus, 48 sepanjang perbualan berkenaan Isu ayah Pin. Dr Muhammad Idrus yang sememangnya terkenal di Indonesia gara-gara kes bomoh Ahmad Suraji (Dukun AS) iaitu telah berjaya membongkar mayat korban bomoh tersebut. Selain itu beliau juga telah berjaya dengan beberapa kes lain yang berkaitan. Dr Idrus ingin bekerjasama dengan Kerajaan Malaysia untuk menyelesaikan kes ayah Pin yang sememangnya telah mencemarkan kesucian agama Islam.
*

Menurutnya, beliau berani berkata demikian kerana baru-baru ini beliau telah menerima sebatang paku yang katanya datang dari alam Ghaib, Paku tersebut diperolehinya pada tanggal 17 Ogos yang lalu pada jam 10 pagi. Semasa itu saya menghadiri satu majlis. Sebelum saya masuk ke dalam Wisma Duta Indonesia dimana majlis itu berlangsung saya berdoa kepada dan memohon kepada Allah SWT. Kalau benarlah ajaran ayah Pin tidak usahlah kau turunkan apa-apa tapi jika tidak benar, kau temukanlah aku dengannya. Selang beberapa minit kemudian sewaktu beliau sedang menjamu selera tiba-tiba beliau dikejutkan dengan kehadiran paku yang tertulis kalimah Allah betul-betul jatuh ke cawannya.

*

Paku ini saya gelarkan Paku Arasy, ini bukan barang mainan atau pusaka kerana ianya jatuh pada siang hari selepas selesai berdoa. Paku ini juga boleh membuat ayah Pin terbunuh. Saya hanya nak minta agar kerajaan Malaysia membenarkan saya memburu ayah Pin. Jika tidak saya akan pulang ke Indonesia dengan hati yang sedih dan kecewa. "Ayah Pin tidak punyai apa-apa dan dia hanya ada pedamping iaitu Jin yang membantunya. Apa yang saya tahu dia kini berasa di Sri Lanka. Jika ditangkap cara biasa nampaknya mustahil dan harus dibuat secara batin Insyallah akan berhasil. Saya boleh secara sendiri namun jika ada paranormal dari Malaysia yang ingin membantunya secara ikhlas dipersilakan kerana ini berkaitan akidah Islam dipijak orang. Saya tidak mahu Rasulullah di duakan . Nasib dia tidak sebut dia utusan Allah. Kalau dia cakap macam tuh detik ini saya akan menghentamnya" ujar Dr dari tanah seberang ini. Ujarnya lagi.. "Jika paku ini diragui, paranormal-paranormal di Malaysia boleh mencuba kekuatan paku tersebut tanpa mengira berapa ramai yang mahu".

*


Pada saya jika emas jatuh ke lubang najis pun ia tetap dipanggil emas. Saya bukan bomoh komersial, Saya tampil adalah bukan kerana untuk popular tapi untuk kerja besar berkaitan umat Islam dan sekali lagi ingin saya katakan. Izinkan saya menangkap ayah Pin.

Pedoman; Katakanlah : Demi sesungguhnya jika bersatu alam manusia dan Jin untuk berbuat seumpama Al-Quran ini, mereka tidak dapat membuat yang seumpamanya, sekalipun sebahagian mereka membantu yang lain. (Surah Al-Isra : 88)

Dipetik dari : Mingguan Misteri...

AddThis Social Bookmark Button

34 comments: to “ Izinkan Saya Tangkap Ayah Pin - Dr. Muhammad Idrus.

  • aku-milikNya
    9:12 AM  

    klu btol apa yg dikata..teruskanlah niat suci Dr. tue..
    saya sbg sbhgn rakyat m'sia amat mengalu2kan..lg cpt lg bgs..org mcm ayah pin tu mmg patut mati jerk..asbestos btol..nyesatkan org j kejanyer..!! nyah la ko wahai ayah pin..!!

  • Anonymous
    12:11 PM  

    betul kate "aku miliknya"..ayah pin memang tak guna...ye ngan bush sama je sesat....moga tuhan berkati perjuangan mempertahankan maruah agama ini..insyaallah

  • Anonymous
    9:13 AM  

    Teruskan usaha menghancurkan musuh Allah dengan apa cara sekalipun. "Nahnu qaumun a a`zzamallahu bilislam" kata saidina Umar ra ketika membebaskan baitulmaqdis."..kami adalah bangsa yang akan dimuliakan dengan islam"

  • Anonymous
    4:32 PM  

    tak payah mintak izin, dia memang dah sesat..tangkap saje le

    kalau mintak izin media dan barat dah masuk campur..

    negara kita ikut undang2 manusia..habis diputar belitkan lainla kalau ikut hukum quran

  • Ayah Pinyu
    8:49 PM  

    Bapak tikam saja AP dengan paku tu, seperti dalam filem Dracula.

    Tak perlu minta izin, cuma berhati-hatilah.

  • zampeada
    9:34 PM  

    ada jin ka ayah pin kita... isk isk... begitu citernyer ya.

  • Anonymous
    11:07 PM  

    kemaih jugak hang nie zampeada...
    mempermainkan cakap orang.....
    orang tua sesat tu ayah pin hang sorang saja ... kami tak
    ayah pin kita konon....blah laaa

  • Anonymous
    11:08 PM  

    Zampeada letak gambarmuka dia.....
    ingat lawa sangat ler tue....

  • Anonymous
    2:36 PM  

    Tu ayahpin Zampeada, bukan ayahpin kita. Tak mahulah aku jadi suku sakat manusia laknat tu..

  • seeridewi
    10:58 PM  

    Moga doktor boleh membantu kerajaan kami menangkap ayah pin atas nama Allah SWT. Saya tahu kebolehan yg ada pada doktor adalah satu anugerah Yang Maha Esa..... Moga doktor di beri balasan yg baik oleh Nya

  • Anonymous
    11:51 PM  

    tangkapp cepattt

  • AC
    1:20 PM  

    tangkap saja pak!

  • Pening lalat
    7:18 PM  

    Dr Muhammad Idrus ni doktor perubatan atau doktor falsafah?

    Mungkin Drs sebab di Indonesia, ramai yang ada title ni.

  • ayapan
    3:32 PM  

    tangkap saja pak!

  • asd
    3:57 PM  

    owang kerajaan langit nie posa dak macam orang kerajaan bumi?

  • Anonymous
    6:41 PM  

    best nye korang komen... macam korang dah habis2 buat siasatan terhadap isu ni. Kalau aku tanya korang apa yang ayah pin ajar sampai menyesatkan, korang boleh jawab ke? korang sendiri pegi belajar ngan ayah pin? dengar dari mulut dia sendiri?? jangan main sedap mulut je kata orang. Kalau tak tau... cakap tak tau dan jangan berlagak macam tahu. Jangan ingat kalau korang kutuk ayah pin tiba2 tuhan nak hantar naik ke langit.

  • Anonymous
    10:42 AM  

    Memang sesatpun.Tak payah bercakap ngan ayahpin.Tua terkutuk tu pun dah difatwakan sesat oleh hukum.Kau yg agongkan situa tu juga sesat. Tak ada kerajaan ayahpin di langit, yg ada cuma khayalan saja. Jgn jadi bodoh, gunakan akal kau yg rasional. Fikir betul..

  • Anonymous
    1:42 PM  

    Pengikut Pin semuanya BODOH, BEBAL, DUNGU & Seangkatan Dengannya >:)

  • Anonymous
    4:07 PM  

    hey nice posts i added you to my bookmarks

    Just wanted to say everything you posted was a good read.
    Its nice too see that some people create decent and entertaining blogs, yours kept me reading for well over 10 minutes.

    Thanks!

  • zampeada
    1:11 PM  

    pelik2 komen yg org bagi kat post kali neh. hehehe...

  • cupcake
    10:35 PM  

    Blognya sangat informatif.
    Salam,
    Santy - IdeBaru.com

  • stone
    12:03 PM  

    kalau nak tangkap tu tangkap jer laaa
    tak yah la sampai nak kuar paper baru nak tangkap...??

    org Islam ni kalau menolong tak perlu nak dedahkan, buat je, ikhlas dijaga.

    mende laaa

  • Jauhari
    7:36 AM  

    Ya Allah Tunjukkanlah yang benar itu benar dan yang salah itu salah

  • Anonymous
    10:57 AM  

    DR. KALAU NAK TANGKAP, TANGKAP JE LA. APA NAK HEBOH HEBOH. NAK CARI PUBLISITI KAT MALAYSIA KOT?

    CERITA TENTANG PAKU PUN MERAGUKAN, APA ISTEMEWA SANGAT DENGAN PAKU TU? PAKU PAKU NI BIASA LA, KAT KEDAI HARDWARE LAGI BANYAK.

    DR PUN PAKAI GELANG DAN RANTAI JUGA KE?

  • Anonymous
    9:03 AM  

    kena nak pecaya benda lain tak cukup ke bukti bukt bahawa allah adalah tuhan kita tak perlu lelaki untuk mengaku dia tuhan!!!sedarlah!!!!MENYIMPANG JE KERJA!!hAEBAT SANGAT KE AYAH PIN TU!!!SUPERMAN KE???INSAFLAH

  • Anonymous
    2:49 AM  

    boleh ke paku tersebut melempiaskan ayah pin tersebut. atau itu sebenarnya paku sakti dari gunung semanggol yang telah hilang sejak 5 kurun yang lampau.

  • Anonymous
    2:52 AM  

    tak payah lah dr nak tangkap ayah pin tu. org kat malaysia ni ramai boleh tangkap dia. cuma kiteorg malas nak layan dia. so buat donno je. macam mengganggap dia tu tunggul kayu di jalanan saja. dr pun buat tak tau je. nama pun da ayah pin. tak glemer langsung

  • sejagat
    10:24 PM  

    Ooooit ayah pig, ko kat mana.? Kalau ko BENAR, kenape perlu lari dan main nyorok2? Mintak tolong ajelah KERAJAAN LANGIT ko tuh!Aku tak setuju ngan Anonymous. Aku rasa elok kita pakat ramai2 bunuh kesemua pengikut ayah PIG. Diorang confirm suka..Dapat naik ke KERAJAAN LANGIT diorang tu..Diorang semua tak perlu takut sebab di pihak yang benar kononnya, lagi pun diorang smue ada PAS dan KERAKYATAN LANGIT, tak mcm kita smua...

  • tarakoko
    3:57 PM  

    Ayah Pin adalah wali Allah....
    Jadi jangan mudah untuk mengadilinya. Bahasa yang digunakan adalah bahasa yang sukar difahami oleh kebayakkan orang sekarang,tambahan dengan tiada ilmu agama yang tinggi, hanya orang-orang yang terpilih sahaja dapat memahami.

  • Anonymous
    4:19 AM  

    kepala hotak ko

  • Anonymous
    6:22 PM  

    Nabi aku tak buat apa yg ayah pin buat , jika umat ayah pin yakin mereka di pihak yang benar , silakan berhujah di akhirat kelak , nabi aku menyuruh berpegang kepada Al-quran dan Sunnah , nabi aku tak pernah suruh berpegang ajaran ayah pin ... setinggi mana pun ilmu agama mu , jika kamu soal jauh di dalam hati kamu , adakah dengan membenarkan ajaran ayah pin, kamu akan masuk syurga ? diri kamu sendiri akan menjawabnya tanpa perasaan ragu .

  • Khairul Nizam
    10:21 AM  

    Sudah mati doh ayah pengg nie.. Allah yang cabit kan nyawoo nyaa..

  • Khairul Nizam
    10:25 AM  

    Kalau cakap bahsoo yang org tak paham.. Kompem wali lah.. Haha.. Hang mang bodoh dan diperbodohkan.. Haha.. Bodoh mu..

    Kalau lah nabi menyampaikan sesuatu yang orang semua tak paham.. Tak ade lah agama islam nie sekarang.. Kalau semuanya org tak paham..

    Bodoh mu nie.. Menatang.. Mane mu mai nie..!!!

  • Khairul Nizam
    11:04 PM  

    Hang pa bodoh tul.. Hangpa pin cakap bahse sorg2 paham buat paa..!!!.. Si pin tengah duk sibuk dgn mungkar dan nangkir ..hang duk kalut pa saii..

Design by Amanda @ Blogger Buster