Air tulang anjing, kapsul dan ayat suci  

Thursday, July 28, 2005


Air tulang anjing, kapsul disumbat najis

Air tulang anjing dan kapsul yang disumbat dengan najis ketua ajaran sesat Ayah Pin, disyaki punca utama menyebabkan pengikutnya patuh dan taat dengan ajaran sesat itu. Air tulang anjing dan pil najis Ayah Pin atau nama sebenarnya Ariffin Mohamad, 65, diberikan kepada individu yang mengunjungi markas Ayah Pin dengan alasan untuk menenangkan jiwa mereka.
*
Seorang guru yang enggan namanya dikenali berkata, rakannya yang juga bekas pengikut kanan Ayah Pin yang mendakwa pernah menjadi tukang masak untuk menyediakan jamuan himpunan kumpulan sesat itu memberitahunya individu yang kini masih menjadi pengikut kumpulan itu, termasuk golongan mewah akur dengan setiap arahan dikeluarkan Ayah Pin.Katanya, bekas tukang masak itu mendakwa individu yang mengunjungi markas Ayah Pin diwajibkan minum air sumpah dan menelan pil sebagai syarat utama menjadi pengikut ajaran ‘kerajaan langit’ itu.“Bekas pengikut Ayah Pin itu menceritakan kepada saya, dia ditugaskan menyediakan jamuan untuk pengikut ketua ajaran sesat yang datang untuk mendengar khutbah mingguan setiap malam Ahad beberapa bulan selepas Ayah Pin menerima wasiat sebagai pemegang kunci pintu syurga daripada bapa mentuanya dikenali dengan gelaran Hasan Anak Rimau, sekitar 1979.“Tiada ayat Quran dibacakan kepada individu mengunjungi markas kumpulan itu, sebaliknya diminta minum air sumpah dan menelan pil itu,” katanya ketika ditemui.
*
Bekas pengikut Ayah Pin itu dan beberapa rakan lain tidak sempat minum air dan menelan pil diberikan ketua kerajaan langit selepas menemui ketulan tulang anjing yang direbus dengan air dalam periuk besar di bahagian dapur kediaman ketua kumpulan itu.
“Dapur tempat pemerosasan air sumpah dan pil itu adalah tempat rahsia dan hanya mereka tertentu termasuk dia dengan beberapa rakan dibenarkan masuk ke kawasan berkenaan.“Ayah Pin amat percayakan bekas tukang masak dan rakannya yang lain kerana dia dianggap pengikut setia Hassan Anak Rimau,” katanya.
*

Guru itu juga mendakwa Ayah Pin ketika zaman remajanya suka berjudi, laga ikan, ayam dan pernah menyertai pertandingan suara burung merbuk.
Berdasarkan sejarah kehidupan Ayah Pin, guru itu berkata, Ayah Pin dan seorang lagi rakan baiknya yang pernah membuka markas di Bachok, Kelantan, lebih 10 tahun lalu, adalah murid kesayangan arwah Hassan Anak Rimau.
*
**
Kumpulan ajaran sesat persenda ayat al-Quran

Kumpulan ajaran sesat Ayah Pin yang berpusat di Kampung Batu 13, Hulu Besut bukan saja menyebarkan fahaman salah kepada pengikutnya, malah didakwa turut mempersenda ayat suci al-Quran.Perkara itu dikesan menerusi beberapa jubin lantai yang dipasang di kawasan laluan pejalan kaki menghubungkan setiap binaan monumen besar di perkampungan berkenaan.Jubin yang dipasang di laluan itu tertera seakan kalimah Allah dan ayat 'Lailahaillallah' mengejutkan kumpulan wartawan yang membuat liputan di kawasan berkenaan selepas dimaklumkan pasukan keselamatan.Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam Hadhari negeri, Muhammad Ramli Nuh, ketika dihubungi berkata, jika benar kumpulan Ayah Pin memasang jubin lantai mempunyai kalimah al-Quran, tindakan tegas boleh diambil bagi memperkukuhkan pendakwaan terhadap kumpulan itu.“Jika dakwaan terbukti benar, tindakan lebih berat terhadap kumpulan itu boleh dikenakan kerana mempersendakan ayat suci al-Quran dan hadis.“Bagaimanapun, kami menerusi Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) akan menyiasat perkara itu secara terperinci bagi memastikan kesahihannya,” katanya.Ramli berkata, jika siasatan itu benar, hukuman lebih berat boleh dikenakan mengikut Seksyen 9 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) 2001 yang jika sabit kesalahan boleh didenda RM5,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.Mengenai jaminan kerajaan negeri merobohkan monumen di markas Ayah Pin, Ramli berkata, tindakan itu akan dilakukan berdasarkan bukti pihak berkuasa tanah.Beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak melawat perkampungan Ayah Pin atau Ariffin Mohamad, 65, bagi mengelak melanggar perintah mufti yang mengisytiharkan ajaran dan pegangan ketua kumpulan itu sesat.Katanya, siapa yang melanggar arahan Mufti boleh didakwa mengikut Seksyen 10 undang-undang Takzir dan jika sabit kesalahan boleh dihukum denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya.

AddThis Social Bookmark Button

18 comments: to “ Air tulang anjing, kapsul dan ayat suci

  • Anonymous
    5:04 PM  

    ala.. roboh je. kalau tak diroboh bole jadi tempat penagih dadah. nanti ajaran lain pulak yg timbol. paling tidak, kalo tak dirobohkan, kesinambungan ajaran pin masih bole diteroskan kerana ujudnya periuk belanga pin.

  • Anonymous
    5:35 PM  

    mmg bagus la webblog ni. mana hang dapat isi-isi blog ni...?

  • pIN VaDeR
    7:15 PM  

    Saya mencarinya untuk dikongsi bersama... Ini hanyalah untuk panduan anda sahaja supaya anda dan saya tidak akan terpengaruh dengan ajaran sesat ini. wassalam.

  • ady_hnr007
    1:55 AM  

    kalau nak mati cepat, sila ambil pil cap pin formula dr. pin ngok ngek, bangang nak mampos!! penyapu! mangkuk jamban peccccaaahhh!!

  • ady_hnr007
    2:05 AM  

    eiii, pin...meh sini ko, bior aku sekeh, luku pale otak ko yng senget tu...aku sian tengok ko ni, dah la tue, di tambah lagi ngan otak ko yg bodo tu....eii pin boleh pinjam teko ko tak? jamban aku tersumbat ar, tak de pot....-*adios*

  • ginger
    10:29 PM  

    thanks for the info.. yeah. ayah pin nie memang pelik2 lah. mintak jauh dr semua benda2 nih !!

  • Anonymous
    12:49 AM  

    baik robohkan ajer .. kalau jumpa ayah pin tu bakar sekali ajer.. bukan apa .. dia kata dia tuhan.. nak tengok camner dia tahan tak dgn api tu.. jadi ais kot...

  • ady_hnr007
    3:53 PM  

    pin bodoooooooo!!!!!!

  • Anonymous
    10:09 AM  

    aku setuju tempat tu dirobohkan dari jadi sarang dadah atau sarang lain yg tak bermoral...bagus tindakan telah diambil..hahaha,org tua kedaung yg bodoh nak mampus..dahlah tua kutuk tak sedar diri lagi...mantat anak dara org sana sini ikut nafsu dia lagi..meh sini pin kau tonggeng aku cocok pantat kau dgn buluh runcing biar kau rasa asyikkkkk sekali...barulah kau tahu betapa sedapnya pantat kau koyak....sedap!!!!!

  • Anonymous
    10:15 AM  

    diseru semua gadis2 yg cantik2 dan lawa2 diluar sana supaya gunakan celana besi yg siap dgn mannga besi,manalah tahu ayh pin kalau terserempak dgn gadis2 yg cantik ni mulalah tongkat ali dia berjoget dan keras..kuangkuangkuang..awas!!!ingatan bagi semua anak dara sunti di luar sana?!!berhati2 dan haruslah berteman..takut cair dipujuk oleh org tua haram jadah ni....mampus lah kau cepat2 ayah pin.....

  • maya
    7:52 PM  

    pin laknatullah!

  • Anonymous
    7:53 PM  

    PIN LAKNATULLAH!

  • Anonymous
    10:47 PM  

    Hai!...teruk dah dunia ni....dajal ke apee??? manusia ni..berani mengaku Tuhan!Dialah yang buat seluruh Malaysia dilanda jerebu KONON..hah!hah!lawak betoiii..Oooi rang tua terkutuk.Tsunami hari tu pun hang ka buat..???Gerak gempa..banjir..di China..Chengmai..semua tu dia lah buat..oooiii terror..betoii..Laknatullah..ni..Kalau dah terror sangat pi lah Amerika..tolong pi BUNUH SAT si BUSH celaka tu...dgn si YAHUDI LAKNATULLAH TU ...aaa samalah geng dgn hanglah tu..siapa nama dia!!! si SHARON...pi lah naik teko BERASAP hang tu...DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN LAGI MAHA PENGASIHANI ..YA ALLAH KAU TUNJUKKAN KEBESARAN MU..KAMI MEMOHON PADA MU..YA ALLAH!!!YA RAHMAN!! KAU MUSNAHKAN MANUSIA YANG TELAH MENGHINA AGAMAMU INI..BERSERTA PENGIKUT2NYA YANG ENGKAR..DAN YANG TERANG2 MEMPERMAINKAN HUKUM ALLAH..DAN MENGHINA NABI MUHAMMAD S.A.W.

  • Anonymous
    5:40 AM  

    kenapa tak tangkap ayah pin masa wartawan gi ke markas dia. masa tu ayah pin ada lagi kat situ....
    dengar2 cerita...
    sebab ayah pin pun ada jasa jugak dgn kerajaan t'ganu sekarang. dato' menteri besar menang di situ pun kerana pertolongan puak2 ayah pin. sebab itu lah ayah pin di lepas dan di biar berlalu bergitu saja. kononnya nak balas jasa ayah pin dan pengikut-pengikutnya.
    bising dulu baru nak tangkap. biasanya tangkap dulu. heboh semalaysia ayah pin hilang...

    boleh jadi jugak!!!

  • ayahngah ma
    6:04 AM  

    ingat kah kamu semua dgn satu kenyataan menteri.... "ayah pin tak akan di tahan d bawah ISA.. kerana dia tidak menggangu ketenteraman awam.." ingat kan??? akhbar utama pulak tu!!!

    sebab ayah pin berjasa dan berguna pada t'ganu. boleh perintah t'ganu pun jasa-jasa ayah pin. tanyalah YB di situ. ayah pin tak salah pun. kito dah menang.. asal menang semua ok.

    sesat pun sesatlah...

    itu pun kerana akhbar yg heboh, kalau sebaliknya ayah pin masih gah di situ lagi.

    fikir-fikirkan. siapa yang TERsalah.

  • Anonymous
    2:58 PM  

    Dekat p`raya tempohari YB Abdullah Matzin ada jumpa ayahpin dan minta ayahpin dan pengikutnya sokong umno. Ayahpin ngaku sokong umno krn dia ahli umno.Ini jawapan ayahpin pd wartawan dan dimuatkan di akhbar.semua org baca.Pelik kan.

    Itulah sendiwara Pemimpin dan ahli umno. sama2 mau kenyang.Sama2 sesat.. Yg bodoh rakyat krn terpedaya..

    Alibabu

  • Anonymous
    10:43 AM  

    bagi aku orang yg bersubahat tu tak kisah la menteri ke ape tetap syirik sbb secara tak langsung menyokong si pin wlu dalam cara yg lain.jgn kerana duit dan pangkat agama yg benar sanggup diketepikan.mungkin skang dia orang cth menteri yg bersubahat tu ke waallahhualam la kan diaorang maybe ingat skang duit lebih penting dari segala2 dan klu diaorang nk bertaubat later2 pon boleh...tp tak ke mereka2 yg harap je pangkat tinggi ni tapi jahil sungguh ni berfikir sedalam2nya bahawa balasan yang mereka terima kat akhirat tu lebih maha hebat?mereka ni ambil mudah sebab dia orang tau tentang balasan2 akhirat tu tapi sebenarnya diaorang ni tak benar2 memahami ape itu islam dan islam itu tak melekat di hati mereka...aku pon tak perfect sgt tp aku harap jgnla ade pihak2 yg masih nak mem backing si pengkhianat agama ni iaitu pin bongok ni sebab bg aku satu nye ialah buang masa pun lagi2 orang tua jenis tu bkn kisah pasal pengikut2 dia atau org lain pon...tanpa disedari dia buat benda semua ni utk kepentingan dia sendiri...FIKIRKAN btol2 ape yg aku ckpkan ni...si PIN TU MEMANG MEMPERGUNAKAN ORANG LAIN UTK KEPENTINGAN DIA SEMATA2...YANG PENGIKUT DIA TU JADI LEMBU KENA CUCUK IDUNG IKUT JE AJARAN NTAH APE2 IA TU...SESAT SUNGGUH...SUBHANAALLAH............

  • Anonymous
    7:16 AM  

    ala, dia nyorok sebb nanti bile mampus org x tau, kn dia kt dia xkn mati nanti kantoila!

Design by Amanda @ Blogger Buster