Sekilas pandang mengenai aktiviti mingguan di kawasan "kerajaan Langit".  

Sunday, July 31, 2005


Setiap ibadah yang dilakukan oleh agama apa sekali pun haruslah melalui beberapa perkara yang ditetapkan oleh agama/kepercayaan itu sendiri. Disini saya huraikan satu-persatu berdasarkan apa yang pernah di ceritakan oleh bekas pengikut ayah Pin. Buat pengetahuan anda semua kos keseluruhan membina kawasan seperti ini menelan belanja kira-kira RM5 Juta.
*
**
Pengikutnya yang baru sampai ke kawasan ini hendaklah mengelilingi beberapa binaan dan simbol sebagai langkah pertama untuk memulakan acara yang ditetapkan ayah Pin.
*
**
*
Sementara pangikut yang berada diluar menjalani rutin yang ditetapkan oleh ayah Pin. Dikawasan rehat itu juga dikelilingi (upacara tawaf) beberapa pengikut ayah Pin yang rapat dengannya. Mereka ini juga terdiri daripada penjaga bangunan, 'staff' atau orang kepercayaan yang membantu ayah Pin menjaga kepentingannya.
*
**

Setelah usai menjalani aktiviti rutin terbabit, orang kepercayaan ayah Pin akan menuju ke rumah perhimpunan untuk menjalankan aktiviti yang telah ditetapkan. Lihat marmarnya.. perghhh berkilat.. Mesti jenis mahal punya.

*

**

Menawan... Payung yang menyerupai bumbung F1 Sepang Kuala Lumpur. Bagi ayah Pin ia merupakan tempat dimana manusia meminta pertolongan dibawah lindungan Tuhan dan juga mempunyai hubungan dengan 9 planet didalam agama Hindu. - Ini mungkin juga disebabkan ayah Pin amat meminati Michael Schumacher. Tapi tak sempat nak dijadikan pengikutnya. Paling tidak pun tempat ayah Pin letak kamera takut-takut kalau jabatan agama datang nak serbu tempat nie.

*

**

Semacam satu ritual keagamaan yang diamalkan bagi penganut Hindu di Bali dimana penganutnya mengelilingi satu objek ditengah-tengah. Mungkin gaya ini ditiru dari sana agaknya.

*

Tuhan yang membuang masa di kedai kopi sambil mengutuk (mengumpat) hamba-hambanya yang lain... He he he. Haruslah diingatkan walaupun ayah pin tuh tuhan (anggapannya) dia juga harus membaca suratkhabar (the Star) untuk mengetahui keadaan semasa, bertambah hairan lagi membaca pun tak tahu (buta huruf) tapi masih boleh selak Star. Mungkin waktu nie ayah Pin sedang membuat sesuatu [Kun fa ya Kun]. sedangkan Rosli disebelahnya macam 'confuse' ajer. hmmm tak jadi pun.

*

Berehat bersama Tuhan.. setelah penat menyembahnya acara makan yang dibelanja olehnya (ayah Pin) terhadap hambanya. Walaupun tuhan belanja tapi ingat kena pakai duit jugak tau kalau tak "Rabak" tokeh kedai tuh.

*

Sedih.. Warung ditepi kawasan perumahan kerajaan langit ayah Pin - Buruk dan sangat daif. Tidak sepatutnya rumah pengikutnya seperti ini jika ia benar-benar tuhan yang baik jika dibandingkan dengan kawasan kerajaan langitnya yang menelan belanja RM5 Juta. Inilah jenis tuhan yang tidak kasih pada hamba-hambanya.

*




Beginilah rupanya bahagian belakang cerek ayah Pin. Siap ader pintu lagi. Sesiapa nak air bolehlah masuk kedalamnya. Saya rasa kalau dapat masuk pun best jugak sebab seumur hidup kita takkan merasa masuk dalam teko. Teko kat umah biasanya kecik. Paling tidak pun tikus ajer yang dapat masuk. Perempuan tuh mesti ingat.. kalau buat 'projek' dalam tuh saper yang tahu.

*

Sesi brainwash pengikut ayah Pin. Bertukar-tukar pikiran dengan tuhan.. hmmm ntahlah.

*

Kubur siapalah agaknya nie.. takder siapa yang pernah uraikan. Jika ader pembaca yang mengetahuinya, sila uraikan dalam komen anda.

*

Tuhan pun kena pakai payung? takut kena panas ke ayah Pin?? Dibelakangnya Pajero miliknya yang telah dibakar penceroboh Jihad baru-baru ini. Disebabkan ajaran pesong yang dibawanya. Fuiyooo banyak gak awek yang tenah follow dier. Bertuahnya badan yang bernama ayah Pin.

*

AddThis Social Bookmark Button

26 comments: to “ Sekilas pandang mengenai aktiviti mingguan di kawasan "kerajaan Langit".

  • nenek
    11:57 AM  

    assalamualaikum...aku penah tebace kat newspaper, x silap aku harian metro hari rabu/khamis baru ni kate, satu2nye kubur yang ade kat situ, kubur 'ustaz' ya...tak tau la...cube check ngan orang lain jugak ye??

  • malena
    12:59 AM  

    uiyyooooooo.... masuk teko.. minum kopi...sure 'high' sebulan... besnyerhhhh.... tp yg peliknyerh.. teko sebeso beso teko kat umah ayah pin tuh..asal duk melepak kt kedai kopi lagi hek? cube korg pk...hmm...

  • mustaffa
    1:54 AM  

    Apa yg ada dgn ayah pin, kalu dia sakti kenapa tak tunggu POLIS kenapa lari mana sakti nya. Kimak betul ayah pin Penipu Hangit. Sial Lakhnat Bloody Blue Bastard.

  • No. Pin ATM
    2:00 PM  

    huargh huargh huargh... aku setuju dgn malena said. teko dah sebesor2nya pun gi lepak kat kdai kopi gak..! tapi bumbung litar sepang dia tu cun gak ye. kuikuikui

  • Pin Baju Said
    3:40 PM  

    cantik cantik plak awek tu yer..rase rase bapak pin dah pakai ke blom?....hehehe..kenyang bapak pin tu yer...memang kepala bapak dia betul

  • Anonymous
    12:32 AM  

    aku setuju dgn malena...memang btul lah kalau dah besar tekoh tumasih lagi nak lepak pat kedai kopi...tgh bincang lagi tu siapa bakal anak dara yg nak jadi mangsa dia tu...kepala bapak dia ngajor tuhan lepak pat kedai kopi..siap lagi ngutuk org lain....

  • archimonde
    4:34 PM  

    hot2 jugak awek2 pengikut ayah pin nih. Damn u ayah ping!

  • tyrande
    5:36 PM  

    Dalam teko tu ada air kopi ke atau air teh? ayah pin suka minum air apa?

  • Anonymous
    10:06 PM  

    assalamualaikum...harap sihat hamba allah semua.Didalam hal ni kita jangan mengeluarkan pendapat yang mengeji individu yang bernama ariffin bin mohammad ni.Didalam fail mahkamah tahun 1997,menafsirkan bahawa individu ini sudah murtad.Kita sebagai hamba Yang Maha Esa harus bersyukur diatas apa yang berlaku pada kita tidaklah sesesat ayah pin diharap jangan kita terlalu ghairah untuk menghukum sesama insan kerana kita perlu teruskan hidup yang penuh kembara ini.marilah kita berlayar bersama-sama dengan bahtera Islam yang diturunkan Allah kepada RasulNya yang paling agong yakni Rasullulah S.A.W.Berdakwah kepada yang sudah jauh dari landasan agama Islam ini. Hidup biar kita mengerti.Sekian wasallam

  • Anonymous
    10:37 PM  

    Ayah-pimp tuh ala playboy gak yer...hari tuh aku dengar citer snoopdogg pon pengikut dier...ayah-pimp ske minum kopi beralkohol..ayah pin masa muda mesti hodoh gila...tengok gaya dier tua pon cam gampang yang dilenyek kuda bahang berayob mok pakai glove...dier kawan baik luncai stand-off rugby pahang 2005...majulah sukan untuk negara!!!

  • zzzzul
    3:58 PM  

    usahlah sebut dia tuhan sebab dah tentu dia bukan tuhan takut kita pun jadi sesat sebab dok komen dia tu tuhan, kalu patung @ berhala pun kita tak leh panggil tuhan orang hindu budha sebab tuhan hanya yg esa. moga kita selamat dari ajaran karutmarut nih...

  • Anonymous
    4:05 PM  

    "JANGAN MARAH AYAH PIN" Baca dulu apa yg aku nak kata. Pasal sesat mesat ni kauorang tau ke klu Msia jlnkan Hudud dah lama dipenggal leher ayah pin tu.tapi undang Msia juga sesat dan dibuat oleh Kjaan yg sesat.Tak ada 1 sekpun dan mana aktapun tindakan boleh diambil keatas org islam yg sesat dan murtad.aku lawyer tau le.Jadi mcmana undang msia yg sesat boleh selesaikan kes sesat ayahpin.Ikut hukum Ayahpin wajib dibunuh jika enggan bertaubat.Kauorang kutuk tak de ape...ayah pin gitu jugak?

  • Anonymous
    10:05 AM  

    Bukan mare ayahpin.Aku pikir betul juga.Kalau Msia negara islam tak kan tak ade akta islam yg buleh jaga agama islam.Eh pendapat kau kalau le Kjaan dah sesat camana nak buat,tak kan nak tunggu bala sampai cam tsunami...

  • Anonymous
    4:32 PM  

    Oii peace ape lak merepek.. betul apa.itu hukum apa.Kau tau sejahat jahat setanpun tak berani dia ngaku tuhan.Setan ada cakap hal ni dgn firaun (dlm hadis)dia cuma tak nak ikut perintah tuhan aje ngaku jadi tuhan tak berani.Ayahpin ni ngaku tuhan lebih dari setan.sesat murtad. Kjaan pun sesat sbb tak ikutundang tuhan buktinya kes ayahpin.sepe sokong aku cakap sokong...he!

    Tok ayah

  • Anonymous
    4:44 PM  

    Apa kamu org Msia mcm2 ajaran kamu ada.Nama saja negara Islam.tapi paloi.Kalau ayah pin tu dah ngaku jadi tuhan.bunuh ajelah.kalau dia kafir kamu tak istihar dia kafir kamulah yg akan jadi kafir.itu hukum.Kjaan kamupun sesat tak reti reti cam rakyatnya juga.kalau dah negara islam buat le undang islam. paloi!baru tak de ajaran sesat.. anik indak nagaa islam paatuanya sasat..

    Labai Brunei

  • kelopaksakura
    5:14 PM  

    apa la korang ni, dah dia sesat tu sudah2 la... ni nak sebar2 kan berita plak. kalau yg menyebar itu a++ pegangan agamanya tak apa jugak. perbaikilah diri sendiri yang belum tentu pun diterima langit sebelum menyebarkan kisah org lain. ambil pengajaran, senyap2 dah la. ni setakat hangat2 tahi ayam buat apa? diri sendiri tu solat lima waktu sehari semalam belum tentu cukup.puasa sebulan di bulan ramadhan pun ada yg terganti-ganti. ada hati nak mengata org

  • ady_hnr007
    11:49 PM  

    pin number request...stupid pin....asyik mintak no. pin..aku sumpah ko jadik mesin atm...penyapu!!! meh kutuk die bebanyak, die bukan geti bace pun....bute hurup!! tuli!!muke cam kapal korek!!! cam hensem jer!!!rosli!!! anak bini kau, menjerit katner!!! ko projek ngan ayah pin ke....paloi!!!teko hostel aku lagi besor la!!

  • Anonymous
    9:19 AM  

    Oii kelopaksakura, org sesat kau cakap diam aje lah.kau ni memang tak reti hukum.S abu bakar istihar perang dan bawa bala tentera bunuh musailamah kau tau. Kalau setakat tak solat,tapi masih percaya adanya allah, masih lagi islam oi. tapi kalau dah ngaku jadi tuhan mcm ayahpin dan nyesatkan org pulak,bukan lg sesat kafir tau dan murtad! Memang sah kelopaksakura pengikut ayahping pong

  • Anonymous
    9:22 AM  

    apapun... tak kisah la pengikut dia dr mana2 agamapun... logik ke utusan tuhan duduk melepak kat kedai kopi?

  • ali baba
    9:29 AM  

    Ayah Pin tu bukan sesat.. tapi murtad, sesat ni cam arqam tergelincir sikit saja akidah islamnya masih boleh dibetulkan.Murtad ni terkeluar islam bukanya org islam.Ayahpin ni mcm samivellu, mcm koh sukon, mcm david beckem bukan mcm ashaari. Sesat ashaari cuma dia ngaku boleh bercakap dgn nabi tapi murtad ayahpin dia ngaku dia nabi dan dia tuhan. faham betul...

  • aku lagi..
    11:11 AM  

    Memang sirosli tu paloi ady, kau tau ada bini kena pediah ngan ayah pin kononya dapat syafaat.ayah pin tu patut kita tangkap ramai ramai pas tu kita sula cam cerita p Ramlee.pas tu bekukan,pas tu mummiakan, pas taro di muzium...

  • Anonymous
    3:45 AM  

    budak nakal
    assalamualaikum...aku mak tgk muka ayah pin tu.dah la itam,pastu ada hati mgaku sbg tuhan.pastu ramai lak awek2 lawa jd pengikut dia.tu yg aku berbulu tu.tpkan tempat dia tu mmg cantik dan ada seni.muka ayah pin mmg mcm sial.tak sedar si tua yg nak mampus.

  • Anonymous
    3:48 AM  

    nur cahaya
    akum...muka ayah pin mmg mcm anak sundal.tak sedar diri nye org tua.muka mcm sial ada hati nak ngaku tuhan.Sial nye ayah pin.btl mcm anak haram

  • Anonymous
    3:30 PM  

    Aku tak le berapa heran sangat bila rockers ikut ajaran setan ayahpin sebab diaorangpun nampak mcm setan tapi yg aku heran kenape ustaz ustazah boleh terikut jadi cam tu..

    Batu belah

  • Anonymous
    8:51 AM  

    mana bley cakap ayah pin anak haram, tu maknanya kite buat fitnah kat mak ayah pin sekali, tak baik a korang...

  • Anonymous
    11:36 AM  

    PIN sial ni memang bapak segala iblis..korang kata AWEK2 yg follow pin tu hot??...yerlah tuh!!!lawa kat luar je tp DAH RABAK kena suntut ngan tarah oleh pin sial tu...memanglah pompuan2 tu hot lagi2 hot bila dah di 'HOT'kan oleh konek ayah pin yg itam dan layut tu...eee...sapela nak lagi pompuan2 busuk tu...lunyai dah....geli aku...!!!!!klu akulah TAK SANGGUP rasanya nak pompuan2 yg kena tarah ngan pin tu lagi sbb aku TAKNAK kONGSI P****T YG PIN TU DAH RODOK DULU SEBELUM NI...NAjIS WOOOO....

Design by Amanda @ Blogger Buster