Che Minah Rameli, 58. Memfailkan permohonan menghina perintah mahkamah.  

Wednesday, August 24, 2005

Isteri pertama Ariffin Mohamad atau Ayah Pin, Che Minah Rameli, 58, semalam memfailkan permohonan menghina perintah mahkamah terhadap Pentadbir Tanah Besut, Datuk Wan Zahari Wan Ngah.
Permohonan difailkan di Mahkamah Tinggi kira-kira 11 pagi oleh peguam Che Minah, Haris Mohamed Ibrahim.Dalam permohonan itu, Che Minah turut menamakan Penolong Pentadbir Tanah Besut, Mohd Iskandar Muhammad Aziz, sebagai responden kedua.
Che Minah adalah pemilik tanah yang menempatkan ‘kerajaan langit' ajaran sesat Ayah Pin yang terletak di perkampungan Batu 13, Hulu Besut, membabitkan kawasan seluas 2.2 hektar.
Haris berkata, anak guamnya membuat permohonan itu atas alasan Pentadbir Tanah Besut merobohkan premis, termasuk replika gergasi dan menyifatkannya mengingkari perintah mahkamah.
Katanya, pada 21 Jun lalu Mahkamah Tinggi memberi kebenaran kepada Che Minah untuk membawa prosiding semakan kehakiman berhubung notis yang dikeluarkan Pejabat Tanah Besut bertarikh 28 April lalu.
Katanya, permohonan itu dibuat untuk menentukan sama ada notis yang dikeluarkan Pejabat Tanah Besut sah atau sebaliknya.
"Pada tarikh sama, mahkamah turut mengeluarkan arahan supaya segala tindakan yang berkaitan dengan notis itu digantung sehinggalah satu keputusan muktamad. "Mahkamah menetapkan 14 Ogos untuk mendengar permohonan semakan kehakiman dan pentadbir tanah. Selepas kejadian roboh, Pegawai Undang-Undang Negeri meminta mahkamah menetapkan tarikh baru, tetapi mahkamah belum menetapkan tarikh itu,” katanya.

AddThis Social Bookmark Button

8 comments: to “ Che Minah Rameli, 58. Memfailkan permohonan menghina perintah mahkamah.

  • kluangman
    3:09 PM  

    sapa la peguam yang tolong wakilkan che minah tu.........
    ada jugak peguam yg perihati kat ayah pinkkkk

  • Anonymous
    3:55 PM  

    Baguslah...ramai supporters Ayah Pin diluar negeri yang memberi full support..Ini baru permulaan...Marilah kita reramai...sokong ayah pin...Sandiwara Umno dan Islam Ganas akan berakhir...dijejaki Bush...Sesiapa yang sekutu Taliban mcm Blog Ayah-Pin ni...aku guarantee kena kejar dek bush dengan senapang nuklear..aku tahu kau orang kuat majlis agama islam taliban...memang siap engkau..dan sekutu engkau...Insaflah..jangan ikut Taliban Islam yang kotor...

  • ayah pin suck his father balls
    2:33 AM  

    ayah pin sucks.go fuck ayah pin rotten ass,u fucking ayah pin ass licker.fuck you and your mother.fuck offf ayah pin.u fucking idiot motherfucker

  • kluangman
    11:22 PM  

    pengikut ayah pinkkk kenapa korang semua tak der nick name takut ker......semua pakai nick Anonymous......kata hebat sangat.... nak pakai nick sendiri pun takut .........hebat apa,
    .....ngko kata Islam kena kejar oleh bush ....tapi bukan kat negara m'sia...m'sia negara aman...cuma ayah pin dan balaci2nya
    yang kena kejar oleh polis....maknanya ngko dan member ko la yg tak aman sekarang .....tu baru di dunia......di akhirat????
    hanay Tuhan yg tahu..ALLAH SWT

  • Ayah Pinyu
    9:42 PM  

    Penyokong AP ni asyik nak salahkan Taliban saja sebab musnahkah patung Buddha tu.

    Amru Al As takluk Mesir, tapi dia tak musnahkan patung2 Firaun. Bukan semua orang Islam perangai macam Taliban.

    Talibarut AP lagi bahaya dan dah 3/4 pun.

    Cakap mereka pun tak masok akal.

  • Anonymous
    11:09 AM  

    Mari sama2 bersama Taliban, punyai perinsip tidak mahu dijajah, tidak pernah mengaku kalah.. hidup tanpa perjuangan ibarat mati sebelum mati..
    Hidup Taliban!!!

  • Anonymous
    4:53 AM  

    mana bini2 ayah pin ah... dia dah takde ni boleh aku tolong 'jaga' bini dia... hehehehe

  • sejagat
    9:04 PM  

    Ayah PIG,kenape pulak ko lari dan main nyorok2, kalo ko BENAR, kenapa tak mintak pertolongan KERAJAAN DARI LANGIT ko tuh? Ko ni kelakaulah...

Design by Amanda @ Blogger Buster