Pengikut Ayah Pin Pengecut - Apabila Webadmin udah marah..  

Wednesday, August 17, 2005


Ayat ini saya ambil dari website anda wahai Penyokong ayah Pin yang bahlol aka tolol... Tindakan anda meng"disable" kan comment didalam blog anda membuatkan saya melabelkan anda seperti juga ayah Pin durjana sebagai 'pengecut'. Hanya berani mengeluarkan kenyataan dan berjanji tapi semua bohong belaka. Anda tidak mahu kenyataan anda dibetulkan oleh orang lain dan menganggap hanya anda orang yang benar. Wahai penyokong ayah Pin yang sesat... Jika anda meng"disable" kan comment didalam blog anda saya akan membukanya disini. Sering-seringlah kemari melihat ayat anda dikomen orang Islam di negara ini. Biar bercerai nyawa dari badan, bagi saya Islam adalah segala-galanya. Tanpa anda sedari anda cuba menyesatkan dan memutarbelitkan fakta yang sedia ada dalam mempertahankan kekeliruan anda sendiri. Saya sebagai webadmin dalam blogger ini amat marah dengan kenyataan anda yang saya anggap melampau dan keterlaluan menghina Islam. Sepertinya anda bagi pandangan saya bukan berasal dari agama Islam itu sendiri. Sewenang-wenangnya anda telah menghina Islam tanpa berfikir panjang. Insyaallah dengan izin Allah jika kami menemui disuatu hari nanti ntah apalah nasib yang akan menimpa kamu.

“They have taken their priests and the scholars as Lords
besides God” (9:31)

Inilah apa yang berlaku diakhir zaman, bila pengganas, mufti, ulamak, paderi dan majlis agama menjadi Tuhan dengan meletak hukum bunuh, penjara , murtad dan kafir pada manusia yang dibenci mereka. - Siapakah Ulama yang mendakwa dirinya sebagai Tuhan? tolong beritahu saya... setahu saya Ulama menjatuhkan sesuatu keputusan berdasarkan hukum Al-Quran, keadaan semasa, musyawarah dan sebagainya. Sehinnga kini belum ada lagi yang saya dengar ada ulama mengaku tuhan seperti ayah Pin yang kamu sanjungi itu. Anda menyanjungi ayah Pin kerana dia tidak mengambil tindakan balas apa yang telah menimpanya sekarang ini. Anda harus tahu ayah Pin juga manusia seperti anda, saya dan hamba Allah yang lain. Dia mempunyai perasaan marah jika apa yang diusahakannya diganggu tapi buat kali ini ayah Pin ini tidak dapat berbuat apa-apa kerana kekuatannya yang terhad. Jika dia berkemampuan, saya jamin dia juga akan bertindak balas.

“Those who disbelieve among the followers of the previous
Scriptures and the idol-worshippers will never believe even after proof comes to
them”. (98:1)

Telah Tuhan jadikan manusia yang tidak “akan” percaya walau setelah “bukti-bukti” datang pada mereka. Keganasan Islam dan bencana alam tidak dapat mengubah mata hati manusia untuk merenung dan berfikir tentang Agama dan Petunjuk dan perbezaan antara keduanya. - Tidakkah anda sedar umur dunia ini sekarang. Jika dihitung dari umur bumi yang boleh dikatakan "tua" ibarat seperti seorang manusia yang telah lanjut usianya. Berbagai penyakit akan datang menjelma. Dengan teknologi yang canggih serta kehidupan manusia yang serba maju pelbagai masaalah alam akan datang menyusul. Jangan salah faham kenapa saya membandingkan manusia dengan bumi ini kerana kedua-duanya ciptaan Allah. Bencana alam merupakan proses biasa pada kita yang menghuni bumi Allah ini. Ini juga merupakan dugaan pada sesiapa yang sabar.

“The Quran is full of wisdom. You are one of the messengers,
advocating the right path. A revelation from the Almighty, most merciful. To
warn people whose forefathers were never warned, they are unaware. It is
predetermined that the majority will Not believe. Consequently, We chain their
necks to their chins and thus are forced into the directions they chose. And We
place a barrier in front of them and a barrier behind them, so they can never
see “ (36:2-9)
Telah Tuhan jadikan manusia majoritinya tidak akan mengikut jalan yang Tuhan sediakan malahan menjadi “yakin”dengan jalan yang “gelap” didepan mereka. - Berapa ramaikah penduduk manusia dibumi ini? buat pengetahuan anda Islam mempunyai 1/7 dari keseluruhan penduduk dunia ini. perkataan "minoriti" diatas ayat tadi terang-terang adalah jumlah penduduk orang islam dalam keseluruhan penduduk dunia. Jika anda bandingkan "minoriti" anda dalam kelompok islam didalam negara ini maka agama Hindu, Sikh dan sebagainya juga dalam agama yang benar?. Ternyata kenyataan anda meleset dan tersasar.

“Have you noticed those who claim for themselves to be pure? God is
the only one who purifies whomever He wills without injustice. Look how they
invent lies to attribute to God.” (4:49-50).

Apabila kisah Ayah Pin keluar dimuka depan akhbar, ramailah yang tampil kedepan seperti lagak ulamak yang hatinya “suci” dan membahaskan kesesatan Ayah Pin, lalu datanglah beramai-ramai manusia meletak hukum keatas Ayah Pin dan sahabatnya.Ramai yang mengambil kesempatan mengutuk beliau di internet, TV dan akhbar. Malah salinan VCD dijual dengan tamak haloba sekali dikalangan orang “islam” melayu. Dijual didepan masjid dengan bangga sekali umpama mempotraitkan masjid sebagai tempat beli VCD haram? Demikianlah terserlahnya, agama kalian ?Perbuatan mengutuk, menindas, memeras ugut, mencetak rompak bukanlah lambang Islam. Jadi lambang apakah yang kalian “bawa”? - Tujuan kami menjual VCD nya bukan untuk mencari keuntungan semata tapi kebanyakkan merasa bertanggung jawab untuk menunjukkan kepada orang Islam lain agar menjauhi kepercayaan karut anda. Kami tidak mahu selepas ini ada orang Islam lain yang akan menyusuli anda. Memang kesilapan kami tidak mencantas orang seperti dari awal lagi tapi kami akan tetap mencari jalan keluar agar kesilapan kami ini tidak akan berulang. Perbuatan mengutuk benda yang salah saya rasa bukan menjadi kesalahan banyak diantara negara didunia ini akan mengutuk sekeras-kerasnya perkara yang dianggap salah. Jika kami biarkan ajaran sesat seperti ayah Pin maka kami tidak sayang kan agama kami. Kami juga harus sentiasa menjaga sesuatu yang boleh merosakkan agama Islam, Jika ini terjadi maka kami tidak berdiam diri.

“Say!: O you disbelievers, I do not serve what you serve, nor are you serving
what I am serving. I will never serve what you are serving, nor will you ever
serve what I am serving. To you is your own way and to me is my own way.” (surah
109)

Sudah terserlah ayat Quran diatas dan acapkali kami katakan kepada manusia, kenapa masih ada manusia yang “marah” dengan apa yang kami percaya?Adakah ayat diatas tidak memberi apa-apa makna kepada kalian semua? Apakah Tuhan kalian lemah dan menyuruh kalian mengambil tindakan undang-undang sendiri walau tidak termaktub dalam Quran, tetapi masih boleh di gubal dan disolek dalam Undang-undang agama sendiri?Apakah kalian tidak pernah terfikir untuk memberi “hak asasi” kepada manusia yang ingin mempercayai apa yang mereka ingin percaya? Apakah yang kalian khuatiri? Khuatir agama Islam akan hilang dari pegangan orang melayu?Andai Tuhan itu berkuasa, biarkan Tuhan yang menentukan penghujungnya. Janganlah kalian khuatir kerana khuatir itu perangai iblis. - Ayat-ayat begini memang amat digemari oleh manusia seperti ayah Pin untuk memutar belitkan fakta bagi menghalalkan ajaran sesatnya. Ayat sebegini di tulis agar orang Islam menghormati pada penganut agama lain tapi bukan memberikan kebebasan mutlak untuk orang Islam menghormati pada sesama islam untuk keluar dari agamanya seperti yang terjadi pada anda, Tahukah anda orang seperti anda darahnya halal? Anda boleh dikategorikan sebagai layak untuk dibunuh?. Memang benar orang Melayu tidak semestinya Islam dan begitu sebaliknya tapi ini bukanlah tiket bagi anda untuk keluar dari agama Islam. Dari zaman dahulu hingga sekarang kita sedia maklum bahawa Orang Melayu mestilah beragama Islam. 'Hak asasi apakah yang anda maksudkan?" Adakah negara ini tidak menghormati agama-agama lain selama ini?. Tapi permintaan anda amat melampau dan tidak boleh diterima oleh orang Islam khususnya. Jika benar anda orang Islam maka kami tidak akan membenarkan anda keluar darinya atas alasan apa pun. Saya rasa dalam agama apa-apa pun sudah ada hukuman bagi mereka yang meninggalkannya.
“If you follow the majority of the people on earth, they will
divert you from the path of God. They follow only conjecture and they only
guess” (6:116)
Terang sekali ayat diatas. Mungkin kalian sudah lupa? Aku tidak mengeluarkan ayat ini dan nyata sekali apa yang kami percaya merupakan pegangan minoriti dan bukan pegangan majority. Maka, jangan menindas kami dengan “sesat” andai kalian tidak pasti.Jangan memaksa kami menyembah apa yang kamu sembah lebih-lebih lagi bila kalian tidak pasti siapa yang kalian “sembah”.Jangan memaksa kami “keluar” agama beramai-ramai . Kami sangat mencintai “PEACE” dan kedamaian dalam kepercayaan. - Anda mengatakan pada kami bahawa kami tidak pasti apa yang kami sembah? anda mengatakan sebelum ini bahawa anda berasal dari keluarga yang kuat agama?. Soalan anda tidak ubah seperti anda datang dari keluarga bukan Islam. Haruskah kita menyembah pada sesuatu yang nampak dari mata kita sahaja? Anda pernah mengandaikan kami orang Islam seperti manusia zaman Quraisy yang percaya kepada kepercayaan nenek moyang dan menganggap anda dan ayah Pin anda itu seperti nabi dan pengikutnya ditengah-tengah masyarakat yang telah jauh menyimpang dari agama sebenar? Sudahlah... Tinggalkan ajaran ayah Pin, saya mengharapkan anda kembali ke pangkuan agama Islam. Misi anda mencari tuhan tidak akan berjaya malah merosakkan minda anda. Jangan pula anda menuduh kami tidak menegur anda semasa di akhirat nanti..
Wallahuallam...

AddThis Social Bookmark Button

13 comments: to “ Pengikut Ayah Pin Pengecut - Apabila Webadmin udah marah..

  • Anonymous
    9:11 AM  

    KEPADA PENGIKUT AYAH PIN, Sebenarnya di dlm hati kamu Allah telah cabutkan hidayah dan ia datangkan penyakit dan kian bertambah penyakit itu.Sekiranya kamu kafir dan murtad sedikitpun ia tidak memudharatkan Allah dan Islam malah mudharat itu akan kembali kepada kamu.

    APABILA kamu Islam dan murtad dari Islam maka menjadi kewajipan kami membunuh kamu. Bukan hendak meng hukum kamu tetapi itulah ketetapan dlm ajaran kami.Tiada kebebesan beragama,hak asasi dan kompromi dalam hal ini.Jika kamu dilahirkan dlm keadaan kafir maka itu hak kamu menentukan dan mengamalkan ajaran dan agama kamu.

    SAYA telah membaca semua keluhan pengikut ayah pin.Sebenarnya kamu sedang mencari tuhan.Kelemahan dalaman kamu membuatkan kamu telah lemas dan tidak kenal yg mana satu tuhan dan yg mana syaitan.Kamu dikhayalkan dgn metos, khurafaf, tahyul dsnya. Itu dari syaitan.

    KEKELIRUAN ini akan bertambah jika kamu semua tidak berlapang dada menerima nasihat. Kamu sebenarnya tidak akan berjumpa PEACE dalam kedamaian dan kepercayaan kerana kepercayaan kamu kpd syaitan itu membawa kpd keburukan.

    WALAUPUN 3,000 kamu hendak istihar keluar Islam ia sedikitpun tidak mencacatkan atau menghina Islam malah Islam akan bertambah kuat dgn ketiadaan kamu dan saya lebih kuat berazam untuk memburu dan membunuh kamu krn itu saja jln jihad saya terhadap syariah saya yang perlu saya persembahkan kepada tuhan saya.

    LEBAI BRUNEI

  • Anonymous
    12:31 PM  

    Terima kasih Lebai Brunei... Dari apa yg aku lihat pendapat2 dan ulasanmu di lain website kau mmg berani. Walaupun kau dihentam oleh peng ayahpin dan peng hindubudha. Masih ramai yg memujimu.

    Aku le alibaba..

  • iwant2bhapi
    12:33 PM  

    Assalamualaikum.. kepada pengikut Ayah Pin yang pengecut, sekali imbas je walaupun ayat awk tersusun indah, tetapi ternampak kekotorannya yang tak dpt disorok-sorok lagi, walaupun dengan teko gergasi yang berisi air laknat yang dah sesatkan ati korang semua tu. Sesungguhnya hati korang dah ditutupkan oleh kebodohan dan kebingungan diri korang sendiri. Kerajaan langit dan bumi itu, adalah milik Tuhan yang Maha Esa, Allah dan bukan ayah Pin, yang bina kerajaan langit.. (eh! tapi dok kat bumi plak ye? hahaha!). Apakah sampai hati sorang Tuhan(Masya Allah)... yang iudpnya depan kedai kopi, tapi bina rumah 4 5 juta, samggup biarkan idup pengikutnya merempat, cam pendatang haram je.. ish ish ish... fikirla.. fikirla ngan mata hati, sebagai sorang Muslim, dan bukan dengan mata hati ayah Pin...

  • Anonymous
    3:47 PM  

    Wahai pengikut Ayah pin yang Dungu , Buta dan Pekak...Buka la Minda dan Hati anda untuk mendengar Syariat Allah , Allah maha pengampun lagi mengasihani..

    bukankah sudah terang lagi di suluh bahawa BAPAK korang Si PIN tue bendul tue Sesat lagi menyesatkan , dah la menyesatkan orang bertabiat burok plak tue pi lage2 ayam dok berjudi itu sumer keje orang JAHIL lagi BAHALOL dan TOLOL....

    yang pengikut setia nie plak main ikut jer....kang ketua korang tue dok berak pi la makan taik dier tue.,..dier kan bagus sgt ...kerajaan langit kunun , pastu kata kerajaan langit lebih maju dr Bumi nie...yang hang dok taip blog hang tue guna komputer kerajaan langit ker komputer yang di pasang dr LOYAT jer..

    tambahan :- hang nak ruang untuk bersuara n menhatakan geng2 korang tak hak utk bersuara yang dok tutup ruangan komen tue aper ke halnya...pengecut takder telor ker...Mak PAk ajaq hang sekolah tinggi supaya jadi orang berguna kepada AGAMA ISLAM , BANGSA dan NEGARA yang hang dok jadi BANGSAT tue kenaper...aper hang dulu dok skolah spesel kat langit ker kat bumi...WAHAI PENGIKUT AYOH PIN(TOLOL) LIHAT LAH DIBUMI NYATA..tak payah nak tunjuk KEBODOHAN ANDA YANG SEMEMANGNYA JAHIL DAN SESAT tue..

    Subbhanallah , ALLAHUAKBAR

  • Hamba Allah
    6:01 PM  

    Eemm Beristifarlah banyak-banyak. Bertaubatbatlah. Sesungguhnya pintu Taubat itu senantiasa terbuka luas.. Semoga Allah menjauhi kita semua dari kesesatan yang nyata dan tersembunyi.

    Tiada Tuhan Yang Layak Disembah .. Melainkan Allah.

    Sesungguhnya Nabi Muhammad itu.. Rasulullah.

  • stone
    8:03 PM  

    kawan aku pernah habaq
    kalau depa nak keluaq Islam, keluaq laaa
    la ni ramai org kapaiq masuk Islam
    Di Argentina, Colombia pendek kata kat Amerika Selatana la ni ramai org yg masuk Islam. Tu belum kira lagi yg kat Amerika, Kanada, China dan Eropah.

    Lagi banyak org kapiaq nak fitnah org Islam, lagi ramai org nak tahu pasal Islam dan depa akan tertarik dengan Islam selepas mengkaji Islam.

    So, kalau depa nak keluaq Islam, biaq pi, tak jumpa depan-depan takpa. Kalau jumpa, mmg kena cantas idop-idop la!

    Kat akhirat nanti depa boleh tau sapa yg hebat. Kena bakaq dlm neraka baghu depa nak sedaq kot? Ishhh...dah terlambat la time tu!

    Insaflah hangpa, mati kufur ni bumi tak terima oOOoo.

  • Creationism
    12:17 PM  

    super stupid

  • PENEGAK KALIMAH
    2:32 AM  

    Assalamualaikum kaum muslimin...Pertama sekali saya nak minta kita semua bagi pihak kaum muslimin diminta mengucap kalimah syahadah, agar kalimah itu sentiasa diperbaharui setiap detik dan ketika.Kepada pihak yang mengingkari Allah dan Rasulnya ,diharap peluang hidup yang ada sikit ni gunakanlah untuk kamu balik ke Pangkuan Islam yang sempurna.....
    Hendak saya jelaskan kepada insan-insan yang lupa akan ajaran yang di bawa oleh junjungan nabi Muhammad S.A.W ini, SUPAYA kamu semua kembali kepada kebenaran yang nyata iaitu AL-Quran dan Hadis, Biar di hati kita semua ini masih ada iman ,walaupun sebesar zarah....
    Mengapalah kalian semua wahai pihak yang mungkar mendustai ayat-ayat Allah dan menidakkan ajaran yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W...kalian sudah berpaling dari kebenaran. Berilah sedikit waktu yang Allah beri ini untuk bertaubat dan kembali menyembah Allah Yang Maha Esa, tiada apa yang layak lagi disembah melainkan Allah. Sebelum maut yang pasti datang itu ...menjemput kamu dan semua makhluk yang hidup di dunia ini...maka persiapkanlah bekalan bukannya menambahkan bebanan. Percayalah wahai makhluk yang lemah....kekafiran yang sedang kamu tunjukkan dan banggakan itu sedikit pun tidak menurunkan atau menaikkan darjat ALLAH S.W.T . ALLAH TETAP MAHA AGUNG DAN MAHA PERKASA, Semua yang kamu perlakukan ketika ini adalah dalam pengetahuan ALLAH . Wahai ayahpin dan segala pengikutnya yang setia kepada kemungkaran, percayalah bahawa kemungkaran yang paling besar diatas muka bumi ini adalah menafikan ALLAH dan Rasulnya.dan sesungguhnya murtad dan munafik itu adalah dua perkara yang seiring menuju Api Neraka yang menjulang panas .Kepada kaum Muslimin yang berpegang teguh kepada ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w yang kita cintai ....percayalah syurga menunggu kita dengan kenikmatan yang tiada dapat kita gambarkan, yang mana didalam nya hanya di penuhi oleh mereka yang percaya dan yakin kepada ayat-ayat ALLAH s.w.t dan RasulNya Muhammad S.a.w. Berpegang teguhlah kita pada Agama Islam ini, jangan lah kita gentar dengan dakyah-dakyah yang cuba di sebarkan oleh pengkianat agama dan bangsa ini. -----!sekian dari saya ,moga Allah ampunkan dosa saya dan dosa tuan-tuan semua.Disudahi dengan tasbih kifarah & suratul asr.
    wassalam.

  • Anonymous
    4:59 PM  

    10 ajaran karut Islam yang dibawa Arab ke Semenanjung Malaysia...dan diikuti oleh orang melayu.

    1. Tuhan tinggal di struktur batu, Mekah iaitu Kaabah (Rumah Allah)

    2. Kena baling selipar dan batu di Mina untuk halau hantu dan iblis

    3. Kena cium batu hitam di mekah atau buat flying kiss dari jauh pun dah cukup..

    4. Sembahyang lima waktu--ritual prayer walau tiada dlm kitab Quran dan mesti mengadap Idol Batu di kaabah..dan mesti sembah batu tersebut..setiap kali x 5 waktu

    5. Keluar zakat dan beri wang kpd imam masjid, pej pungutan zakat dan ulamak...walhal.."zakaa" means "purify" - purify yourself..

    6. Solaa, bermaksud "commitment" tapi ditambah ditukar jadi sembahyang 5 waktu walhal ritual prayer tiada dlm Quran..

    7. Pusing balik 7 x di Madinah, macam cerita Red Indian...konon untuk mengingati kesusahan yang dialami oleh siti Hajar ibu Ismail...

    8. Sembahyang mesti laung "allah hu akbar" sekuat yang boleh sebab orang belakang tak dengar bila imam tukar posisi sembahyang..maksud "god is bigger"

    9. Masa ambil air sembahyang, mesti niat dan cakap aku nak bersih dan ambil wuduk dalam bahasa arab...sebab Tuhan tak tahu kau orang nak buat apa...

    10. Sembahyang mesti baca Arab sebab Tuhan adalah Arab dan tahu bahasa arab sahaja. Kalau nyanyi dlm bahasa melayu, sembahyang tak sah...

    Byk lagi...yang sesat...
    Itu belum guarantee masuk syurga lagi...nak kena pikul pahala bebanyak tapi mengumpat orang boleh..Tuhan Allah buta dan tak dengar...janji Islam masuk Syurga...Syurga mak bapak ko..

  • ayah pin suxxxx
    2:21 AM  

    what the fuck is that supposed to mean?.u dont know anything about islam.u better shut your fucking mouth.u fucking stupid ayah pin ass kisser.fuck off ayah pin.go fuck your mother.ayah pin suxx.u fucking ayah pin ass kisser,go fuck ayah pin rotten ass.fuck you

  • Anonymous
    10:45 PM  

    Setinggi mana pencapaian kita dalam agama, tetap tak boleh mengabaikan syariat yang orang tertentu kata sebagai "kulit". Perumpamaannya, telur tak akan menetas jadi "anak ayam" kalau tak ada "kulit"nya. Kesempurnaan dalam agama harus merangkumi segalanya... -Seperti yang Nabi Muhammad saw ajar kepada kita semua.

    Dari,
    Hamba Allah dari Sabah

  • siputsedut
    11:45 PM  

    aparah pengikut si Pin Pon yg satu tu tak abis2 kemukakan : 10 ajaran karut Islam yang dibawa Arab ke Semenanjung Malaysia...dan diikuti oleh orang melayu.
    dah takde idea kot....kita boleh nampak betapa karat dan bingungnya minda mereka ni...pastu tak lak berani letak nama...pengecut..takut kerana salah dan Berani kerana BENAR dan ISLAM adalah BENAR sbb itu kami tidak gentar mematahkan setiap hujah dari kamu semua yg sememagnya dangkal dan penuh kesesatan...YA ALLAH, semoga KAU pelihara kami dari kesesatan Pin...
    Sebelum aku blah nak tanye jer pd pengikut pin,kalau dia tu The Great dan Tuhan yg korang pertahankan ajarannya dan mempunyai "mukjizatnya"(konon) suruhlah Pin tu beri nyawa jadikan manusia, alam, dan bencana alam tsunami tu nape dia wat bodo jek...silap ari bulan dia pun mampus di tgh gelombang tsunami tu...Wei,makan nasi supaya berakal dan dgn akal itu kita jadi manusia yg berakal buan makan nasi jadi TAIK macam kamu pengikut2 PIN!!!

  • Anonymous
    7:27 PM  

    Assalamualaikum,walaupun agak terlambat aku post comment kat sini,tapi aku rase aku perlu post gak.

    Walaupun aku rasa marah ngn 10 perkara bla bla yg di postkan oleh pengikut pin tu,tapi kat sini ape lah yg boleh kiter buat..aku nak tanye pengikut2 pin,berani ke jihad?(ye la agama benar kan) kalau gitu set satu time ,kat mana
    kol bape..aku tak takut sbb darah kamu pengikut2 ayah pin nih halal di bunuh,tapi seboleh2nye bertaubat lah..kau org bukan tak sekolah,siap belajar sampai arab hehe tapi kalau korang still wat keje bodo nak menyesatkan org lain elok kiter wat cara dewasa,post2 komen memburuk2kan Islam kat sini ape dapat..betul tak?Bukan lah aku nak kate Islam nih suke berbunuh2,tapi bile umat2 islam skit2 di sesatkan camnih,AKU JADI MARAH!!

Design by Amanda @ Blogger Buster