Hubungan Mus dengan ayah Pin  

Thursday, August 25, 2005

Dalam wawancaranya dengan Kosmo, Mus.. (penyanyi kumpulan MAY) yang tidak usah saya perkenalkan lagi telah memberikan sedikit komentar mengenai hubungannya dengan ayah Pin. "Saya tidak perlu menafikan apa-apa, Jika ada yang bertanya saya jawab. Jika tiada mengapa saya perlu tampilkan diri?. Saya juga tidak berasa tertekan dengan situasi ini. Jika ada yang bertanya adakah saya pengikut ayah Pin, Saya ingin tanyakan kembali, apa maksud pengikut atau mengikut itu. Saya tidak paham". Sewaktu bertanya bagaimana dia mula terjebak dengan ajaran sesat tersebut, Mus menerangkan. "Saya tidak ke kuil. Saya tidak berbuat apa-apa yang salah. Saya hanya menyanyikan lagu tersebut kerana mereka tiada penyanyi. Saya pernah ke kerajaan langit tetapi tidak nampak apa-apa yang salah, itu cerita tahun 2003. Saya tidak tahu kalau itu pun dianggap salah". Kunjungannya kesana untuk mendapatkan perubatan secara tradisional selepas diperkenalkan oleh seorang rakan. Mus hanya menegaskan "Saya tidak risau atau tertekan. Jika dia bersalah, Buktikan kesalahannya.

Sumber : Kosmo

Komen Webmaster : Baiklah brader Mus jika brader tidak faham apa itu pengikut atau mengikut ringan tangan saya untuk menaip di blog untuk memberikan jawapan apa itu mengikut atau pengikut. Mengikut atau pengikut diibaratkan sama seperti monyet dan beruk iaitu sama-sama memanjat pokok, berbulu, rupa diantara dua spesis ini, kegemaran yang sama dan banyak persamaan yang lain lagi. Sama ada mengikut atau pengikut 'rate' dosanya adalah se'level'. Ini berdasarkan jika anda nampak orang berzina tetapi mendiamkan diri malah tidak mahu melaporkan perkara tersebut pada pihak berkuasa maknannya dosa mereka yang melakukan perkara itu akan ada pada brader juga. Ini disebabkan... memang benar brader tak mengikuti orang yang berzina tadi tapi brader ibaratnya menjadi pengikut (setuju) di keranakan brader tidak melaporkan pada pihak berkuasa. Harap brader Mus paham perbezaan antara keduanya. Mengenai tampilkan diri atau tidak terserahlah pada brader Mus, Jika brader ingin membantu kerajaan berilah serba sedikit info mengenai ayah Pin sejauh mana yang brader tahu. Memang benar brader tidak ke kuil dan tidak nampak apa yang salah mengenai ayah Pin tetapi "based" on VCD ayah Pin yang saya lihat semasa brader mengambil gambar dangan ayah Pin dahulu... tidakkah brader tahu bahawa siapakah mereka-mereka yang berada disekeliling ayah Pin itu? Takkan itu pun brader tak tahu. Adakah brader jenis yang tak mahu tahu atau buat-buat tak tahu?. Mengenai lagu pula, berikan peluang kepada saya memberi komen (Terasa macam komentar Malaysia Idol pulak). Berbalik pada lagu ayah Pin yang menjadi kontreversi masa kini... tidakkah brader membaca lirik lagu tersebut sebelum menyanyikannya dan menyedari adanya unsur-unsur kurafat atau sewaktu dengannya?. Tidakkah brader sedar ader sesuatu yang tidak kena pada liriknya atau pun -MAAF- Tidak keterlaluan saya katakan jika mata Brader telah di tutup dengan duit ataupun ingin mendapat syafaat dari ayah Pin yang sesat tu. Bagi saya secara peribadi kisah brader nie sama macam cerita Marianna Salim yang saya rasa tidak dapat diterima oleh akal sihat. Jika brader ingin mendapatkan perubatan tradisional masih banyak tempat lain lagi yang disahkan oleh kerajaan. seperti Cakra Alam (ewahh macam promosilah pulak.. maaf saya dan cakra alam tidak ada share), dan berbagai bentuk perubatan tradisional yang lain, tak silap saya Datuk Harun Din pun menawarkan servis sebegini. Mengapa tidak berjumpa mereka?. Adakah brader nie yakin pada ayah Pin dapat membantu brader?. Fikirkanlah Brader selagi hayat dikandung badan.

AddThis Social Bookmark Button

28 comments: to “ Hubungan Mus dengan ayah Pin

  • Anonymous
    4:25 PM  

    So many Bloggs so little time. Thanks For letting me leave a comment. mp3 oldies

  • Anonymous
    4:54 PM  

    10 ajaran karut Islam yang dibawa Arab ke Semenanjung Malaysia...dan diikuti oleh orang melayu.

    1. Tuhan tinggal di struktur batu, Mekah iaitu Kaabah (Rumah Allah)

    2. Kena baling selipar dan batu di Mina untuk halau hantu dan iblis

    3. Kena cium batu hitam di mekah atau buat flying kiss dari jauh pun dah cukup..

    4. Sembahyang lima waktu--ritual prayer walau tiada dlm kitab Quran dan mesti mengadap Idol Batu di kaabah..dan mesti sembah batu tersebut..setiap kali x 5 waktu

    5. Keluar zakat dan beri wang kpd imam masjid, pej pungutan zakat dan ulamak...walhal.."zakaa" means "purify" - purify yourself..

    6. Solaa, bermaksud "commitment" tapi ditambah ditukar jadi sembahyang 5 waktu walhal ritual prayer tiada dlm Quran..

    7. Pusing balik 7 x di Madinah, macam cerita Red Indian...konon untuk mengingati kesusahan yang dialami oleh siti Hajar ibu Ismail...

    8. Sembahyang mesti laung "allah hu akbar" sekuat yang boleh sebab orang belakang tak dengar bila imam tukar posisi sembahyang..maksud "god is bigger"

    9. Masa ambil air sembahyang, mesti niat dan cakap aku nak bersih dan ambil wuduk dalam bahasa arab...sebab Tuhan tak tahu kau orang nak buat apa...

    10. Sembahyang mesti baca Arab sebab Tuhan adalah Arab dan tahu bahasa arab sahaja. Kalau nyanyi dlm bahasa melayu, sembahyang tak sah...

    Byk lagi...yang sesat...
    Itu belum guarantee masuk syurga lagi...nak kena pikul pahala bebanyak tapi mengumpat orang boleh..Tuhan Allah buta dan tak dengar...janji Islam masuk Syurga...Syurga mak bapak ko..

  • Anonymous
    2:26 AM  

    what the fuck is that supposed to mean?.u dont know anything about islam.u better shut your fucking mouth.u fucking stupid ayah pin ass kisser.fuck off ayah pin.go fuck your mother.ayah pin suxx.u fucking ayah pin ass kisser,go fuck ayah pin rotten ass.I hope you and your family burn to death.burn motherfucker burn.fuck ayah pin.Fucking idiot.

  • Zampeada
    11:12 AM  

    tak nak solat lar tuh itu yg kata solat tuh rekaan... dah lama dgr alasan maha 'ancient'.

    utk "ayah pin suck his father dick" tolong jg bhs anda ya.

  • Anonymous
    1:47 PM  

    at least aku tak kutuk islam

  • Anonymous
    11:43 AM  

    Minta Ayah Pin Laknatullah rujuk dulu asas dalam agama Islam, iaitu Rukun Islam.

    Rukun Islam.

    1. Mengucap Dua kalimah Syahadah.
    2. Solat Lima Waktu sehari semalam.
    3. Mengeluarkan zakat.
    4. Berpuasa bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan Haji bagi yang berkuasa.

    Huraian Rukun Islam.

    1. Mengucap Dua Kalimah Syahadah: Suatu pengakuan tentang adanya Allah dan keesaanNya, dan satu pengakuan tentang kerasulan Nabi Muhammad SAW.

    2. Solat lima waktu ialah: Ibadat yang mengandungi perkataan dan perbuatan yang dimulai dengan takbir dan diakhiri dengan salam. Ia wajib ditunaikan lima waktu iaitu: Zuhur, Asar, Maghrib, Isya' dan Subuh.

    3. Mengeluarkan Zakat: Ibadat dengan cara mengeluarkan sebahagian harta yang tertentu, diberikan kepada orang yang tertentu, dengan syarat tertentu. Zakat tersebut ialah Zakat Fitrah dan Zakat Harta.

    4. Berpuasa bulan Ramadhan ialah: Ibadat dengan cara menahan diri daripada perkara-perkara yang membatalkan puasa, mulai dari terbit fajar hingga terbenam matahari disertakan dengan niat. Ia wajib ditunaikan selama sebulan dalam bulan Ramadhan.

    5. Menunaikan haji bagi yang berkuasa: Ibadat yang wajib ditunaikan di Mekah sekali dalam seumur hidup ke atas orang yang mampu, dengan syarat tertentu dan pada waktu yang tertentu.

    Kepentingan Rukun Islam bagi setiap muslim. Kenapa perlu diikuti?

    Rukun Islam adalah perkara sangat penting yang wajib dilaksanakan supaya seseorang itu menjadi MUSLIM YANG SEJATI. Ibadat-ibadat yang terkandung dalam rukun Islam itu menghubungkan manusia dengan Allah dan manusia sesama manusia.

    So, Ayah Pin Laknatullah dan pengikut-pengikutnya Laknatullah juga, berfikir dulu sebelum mengeluarkan hujah2 yang berkaitan agama. Lagi-lagi agama Islam. Ajaran Ayah Pin bukan lah agama, tetapi perosak agama. Pengacau dan pembelot.

  • Anonymous
    11:50 AM  

    bodoh! KO INGAT ISLAM NI RUJUK QURAN JE KE? dah tu ape gune hadis? ape gune nabi muhammad saw buat solat 5 waktu? xkan tu pun xleh nak pk? aku bukan nak kate xleh rujuk quran. aku just nak ckp mengingatkan kau, rujukan org islam adalah al-quran DAN (dan ni kalau ko mahir set dlm matematik, ko paham laa kot. tp aku rase ko x paham. ko ni bodoh sgt) hadis. bende wuduk semua tu.. itu org panggil DISIPLIN. macam ko tgk askar berkawad laa. buat ape die nak hentak kiri kanan same2? ko pernah terpk x? mesti x punye. ko ni bodoh. bodoh bangat! yg bahasa arab tu, xkan ko nak semayang bahasa melayu kot? ko x terpk ke kalau dah gune bahase sendiri tu mudah sgt org nak seleweng. bile2 manusia mcm ko bley tukar ayat quran. lg lah confuse org dibuatnye. aiyok! ada akal pun x gune.

  • Anonymous
    11:56 AM  

    MENJAWAB 10....

    10 ajaran suci yg dibawa nabi Muhammad saw utusan terakhir seorg arab kepada seluruh bangsa manusia:

    1) Allah satu (kepercayaan Islam, yahudi dan Kristian - agama samawi), ia tiada bersifat baharu dan x tinggal di apa stuktur binaan spt ayahpin yg tinggal dlm teko.
    2) Membaling batu kecil di jumrah hanya satu simbolik merejam iblis syaitan yg menebal dlm hati dan sifat manusia agar iblisyaitan x dapat merosak akidah manusia spt laknatnya syaitan ayahpin krn tebalnya iblis dlm hatinya.

    3)Mencium hajarul aswad bukan wajib
    haji dan bukan syarat sah haji. Apatah lagi mencium kaki busuk ayahpin hanya sunnah syaitan.

    4)Sembahyang 5 waktu kewajipanya terdapat dlm al Quran dan mengadap kekiblat bukanya menyembah batu tp Allah yg satu.Kiblat cuma arah perpaduan seluruh umat Islam, 1 hati, 1 cara, 1 identiti tetapi sembahyang pengikut ayahpin sembah ayahpin tuhan yg bangang, hodoh dan tuhan hisap rokok..

    5)Zakat dikutip oleh imam, pej zakat. Itu namanya aamil zakah untuk diagih kpd fakir miskin. Ayahpin mengutip duit dan isteri2 pengikutnya. Duit ditelan isteri2 pengikutnya dihentam. 2 x kenyang

    6)As solah bermakna Addua` bukan makna salaa itu salah. Assolah bermakna permohonan, pengabdian kpd tuhan dan ia termaktub dlm quran dan hadis. Ayahpin kan buta huruf jadi mcmana nak baca quran..

    7)Berlari anak di antara safa dan marwah 7x bukanya di madinahlah bangang. Siti hajar suaminya Ibrahim adalah agama hanif. Sbb itu ia diikuti oleh 3 agama sbg simbolik. Pengikut ayahpin juga mengamalkan simbolik ini tapi belari sambil mencium kaki busuk ayahpin.Apa ke bodohnya.Lihat vcd

    8)Yang laung kuat itu namanya azan lah bangang. jadi imam tak perlu laung kuat2. Imam dan makmun satu natijah mengadap Allah yg satu. Yg laung kuat2 ni syaitan ayahpin bila kalah sabung ayam di Thai.

    9)Berwudhu' bkn untuk solat saja tp untuk memegang mashaf Quran, bertawaf dll. itu nak bersihkan hati dari sifat takabbur. Niat tak semestinya bhs arab lah bangang. Niat di hati bhs englishpun boleh sbb tuhan Allah tidak bodoh mcm tuhan ayahpin.

    10)Bacaan dlm solat terdiri dari zikir, ayat quran dan semuanya dlm bahasa arab. Belum terjumpa quran bhs melayu.Yg ada terjemahanya saja bangang. Itu bukan Quran. Kenapa kitab mahabrata hindu dlm bhs sanskrit, kitab yahudi dlm bhs ibrani, kitab bible dlm barnabas? Dan semua agama samawi beribadah ikut wahyu yg diturunkan. Tapi syaitan ayahpin ada ikut hindu, ada ikut Islam, ada ikut org asli- tiada identiti.Kan bangang namanya tu..

    SEBENARnya banyak lagi kemulian Islam dan kebangangan ajaran ayah pin. Buat baik dapatlah pahala. Guarantee masuk syurga. Kalau di dunia dah makan taik di akhirat dah tentu disuapkan taik juga. kan najis taik tu.. Kpd pengikut ayahpin selagi kamu makan taik, minum air kumbahan telagi babinya selagi itulah kamu akan menjadi manusia bangang selamanya.

    Pengikut Ayahpong
    29 Ogos 05
    Brunei DS

  • stone
    5:43 PM  

    nicely said and enuff said
    pengikut ayahpong!
    brunei...

    wa caya lu!

    depa ni dah minum ayaq setan
    tak silap aku ada org habaq
    nak elok balik kena minum ayaq zam-zam

    aku rasa better suruh depa minum ayaq zam-zam

  • maer wan
    4:27 AM  

    em, yup, aku setuju dgn apa 'pengikut ayahpong' cakap tuh...

    memang lah pengikut Ayah Pin nih dah tersesat yang amat bangat...

    by the way, aku dah baca the so-called link of pengikut AyahPin yg merbahaya n mampu menyesatkan tuh... alhamdulillah, aku rasa hujah2 mamat penyokong sesat tuh boley dipatahkan dgn begitu saja...

    nuurun alan nuur...

    cahaya atas cahaya, kita pasti mampu tewaskan pengikut ajaran sesat nih...

  • Anonymous
    10:44 AM  

    AKU setuju apa yg kau cakap Pengikut ayahpong, Brunei.

    Sebenarnya hati pengikut ayahpin ni dah hitam kelam mcm ayahpin juga. Tak masak kalau sekalipun dicelur ngan quran.

    Tak hairan le kalau yg terjebak tu kita nampak muka diaorang mcm syaitan dan tak de nur.Sbb syaitan dan berkampung dlm hati diaorang..

    Alibabu

  • Anonymous
    9:15 PM  

    Bulan puasa dah dekat!

    Setan2 & Iblis akan dirantai.

    Ayah Setan Pin pun akan diberkas polis tak lama lagi.

    insyallah!!

  • Anonymous
    10:51 AM  

    aku pun berdoa sgt cepat2 la dapat ditangkap ayah pin tu.
    kasi ajar sikit. pastu hentam kepala hotak dia kasi pecah

  • Anonymous
    10:56 PM  

    dia tu mangkuk skit...eloknye di bazooka je...klu dapat tangkap suruh je satu malaya rejam die...tak pun sula jer bontot die....

  • Anonymous
    1:08 AM  

    Ni apahal lak dengan promosi berkenaan dengan anjing kat blog ni?Memang bangang betullah mat salleh2 ni..lol

  • Anonymous
    5:20 PM  

    Memang orang putih bangang.
    Dia cuma tahu English language saja.

    Tapi ada orang2 Melayu yang ingat orang putih ni pandai.
    Jadi Mat2 ni lebih bangang.

  • Anonymous
    4:18 AM  

    bangang..apa kene mengena dgn anjing lak?..bodoss nyer mat salleh....

  • Anonymous
    12:32 PM  

    ni yang dikatakan kurang didikan agama malah ada otak tak reti nak membezakan yang mana betul yang mana salah...

    tengok penampilanlaaa dah jelas mencirikan peribadi dia

  • Anonymous
    3:07 AM  

    blog ni memang bgs lah. menambahkan dosa je aku tgk korang ni. walaupun ayah pin tu sesat bangat dan hatinya hitam seperti arang batu, jgn lah korg menghitamkan hati korang dgn makian2 berbisa. hehehe. aku juga yang bgs.

  • Anonymous
    4:00 PM  

    Pengikut AyahPong..bagus betul hujah anda..tergamam seketika saya ketika membacanya..terima kasih kerana menghuraikannya satu persatu,sekurang-kurangnya ade ilmu yg saya dpt..syukur alhamdulllah..

  • Unknown
    12:37 PM  

    cayalah brader.. Rock ooo.. Hidup Rock Mus

  • sejagat
    12:01 AM  

    Oooitt, ayah PIG!Ko kat mana? Kalau ko BENAR, apsal ko lari dan main sorok2? Apa2 hal...,KERAJAAN LANGIT ko kan ada...Apa kata kita bunuh saja "ANJING-ANJING" setia ayah PIG. Tengok ayah PIG kluar ke atau menyorok kecut batu. Kita sama-sama lak tengok KERAJAAN langit dia tuh tolong dia tak? ANJING-ANJING dia tuh mesti suka kita buat cenggitu sebab ANJING-ANJING dia semua ada PAS MASUK dan KERAKYATAN KERAJAAN LANGIT dia tuh! Confirm ANJING-ANJING tu suka sebab dapat gi KERAJAAN LANGIT lebih awal.Lagi cepat anjing-anjing tuh sukar. Betul tak ayah PIG?

  • Anonymous
    11:26 AM  

    sejagat2.. dah mcm kau pulak spt kata2 kau sndri.. rock tetap rock, hal mus tu soal peribadi dia..

    "MANUSIA TOLOL BETUL KAU NIE"




    "hamba allah"

  • Anonymous
    8:56 PM  

    hanya org yg bertaqwa shj yg beroleh kjayaan di dunia dan di akhirat..bertaqwa kah kita?

  • Freddy's
    1:15 AM  

    Komfem ayah pin yg taip ni dr dr planet mushtari... Bapak ko lah main dgn amma ko tak baca bismillah

  • Unknown
    1:28 AM  

    Wakaka ada lagi rupanya penjilat tegar jubo ayah pin..ko pergila bertapa kt teko tu jangan duk semak dgn akidah kami..bodoh kapir murtad lahanat sembah jubo ayah pin last2 org tua tu mampus jugak ke bawah tanah 🤣

  • Anonymous
    1:31 AM  

    Dia saja reka ayat tu..sbb dia sembah jubo ayah pin mana percaya rukun islam ni

  • Unknown
    1:37 AM  

    Tak guna berdebat dgn kafir murtad..elok golongan macam ni kalau jumpa kerat tujuh campak dalam teko besar tu

Design by Amanda @ Blogger Buster